کاهش ۳ هزار هکتاری عرصه‌های شهری گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از کاهش ۳ هزار هکتاری عرصه‌های شهری با اجرای طرح‌های تفصیلی جدید در این استان خبر داد.

کاهش ۳ هزار هکتاری عرصه‌های شهری گیلان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، شعبان‌علی خاوری با تاکید بر اجرای طرح‌های تفصیلی در نقاط مختلف گیلان اظهار کرد: ساخت و سازها باید بر مبنای طرح‌های تفصیلی انجام شود.

وی از کاهش سیر پرونده‌های کمیسیون ماده پنج از سال ۹۰ تاکنون در گیلان خبر داد و افزود: سال ۹۰ تعداد ۲ هزار و ۵۳۰ پرونده در کمیسیون ماده پنج داشتیم و این روند در سال ۹۳ به ۷۹۱ پرونده رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تخلف در ساخت و سازها از مشکلات در حوزه شهری است، تصریح کرد: کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ به دلیل نبود منابع پایدار شهری تبدیل به کمیسیون‌های معاملاتی شده است.

خاوری متذکر شد: کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ برای اینکه انتظار مردم را برآورده کنند چشم خود را روی تخلف‌ها بسته‌اند و در این بخش دچار مشکل بسیار هستیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش برون‌شهری گیلان، بیان کرد: دو سال گذشته برنامه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش برون‌شهری تدوین شده و به عنوان دستورالعمل به تمام فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به تجدیدنظر در طرح‌های جامع و تفصیلی در ۱۶ شهر استان اشاره کرد و گفت: در طرح‌های جدید سه هزار هکتار از عرصه‌های شهری گیلان کم شده است.

خاوری خواستار ثبت اسناد اراضی ماده ۱۰ در حوزه راه و شهرسازی گیلان به نام دولت شد و خاطرنشان کرد: ۱۱۰ هکتار اراضی متصرفی راه و شهرسازی در استان داریم و تاکنون ۵۰ هکتار را توانسته‌ایم آزادسازی کنیم.

وی بر ارجاع پرونده‌های متصرفی به محاکم قضایی تاکید کرد و یادآور شد: انتظار داریم به پرونده‌های متصرفی به صورت کیفری پرداخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه حراست فیزیکی از عرصه‌ها برای این دستگاه سخت است، اظهار کرد: انتظار داریم شهرداری‌ها و بخشداری‌ها با تصرف‌های غیرقانونی برخورد کنند.

خاوری بر آزادسازی حریم راه‌ها در گیلان تاکید کرد و افزود: فضای سبز و جنگل در تمام مناطق استان وجود دارد و این امر نباید مانع توسعه گیلان باشد.

وی از اجرای پروژه‌های بسیار راه و شهرسازی در گیلان خبر داد و بیان کرد: استفاده از مصالح ساختمانی از منابع رودخانه‌ای و کوهی حائز اهمیت است اما در بخش معادن کوهی با مشکل مواجه هستیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه