سیاه‌نمایی افسار گسیخته، اعتبار دولت را زیر سوال می‌برد

وزیر اقتصاد دولت دهم به انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها و وارونه‌نمایی‌ها توسط مسئولان دولت فعلی پرداخت.

سیاه‌نمایی افسار گسیخته، اعتبار دولت را زیر سوال می‌برد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رسانه ها، شمس‌الدین حسینی در نشست برخی اعضای دولت سابق گفته است: مدام گفتند مسکن مهر باعث تورم شده است. واقعا بعد از توقف مسکن مهر پایه پولی کنترل شد؟ حجم نقدینگی کنترل شد؟ نقدینگی در همین دو سال ۸۰ درصد افزایش یافته است. نقدینگی به ۸۲۰ هزار میلیاردتومان رسیده است. کل نقدینگی تا پایان دولت دهم ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است؛ یعنی در همین دو ساله ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی افزوده شده است. این یعنی رشد ۸۰ درصدی. درباره هدفمند کردن یارانه‌ها هیچ اقدامی در این کشور تاکنون اتفاق نیفتاده بود، برای اولین‌بار توزیع یارانه نقدی بین همه مردم انجام شد. اقدامی که در جهت عدالت انجام شد و متاسفانه به پوپولیسم متهم شدیم. در مقابل کاری که این دولت انجام داد توزیع سبد کالا بود! با یک بسته ماکارونی می‌خواهید امنیت غذایی مردم را تأمین کنید؟
وزیر سابق اقتصاد افزود: در دولت دهم هفته‌ای یک بار جلسه اشتغال داشتیم، برنامه داشتیم و اجرا کردیم و آمار بیکاری کاهش پیدا کرد. بعد آمدند و با یک روش من درآوردی گفتند ۱۴ هزار شغل خالص ایجاد شده است. با همین روش من درآوردی از بهار ۹۲ تا بهار ۹۴ دریغ از یک شغل مثبت. ۳۲۰ هزار شغل از دست رفته است. وقتی شما یک روش آماری غلط را پیاده کردید، گریبان خودتان را می‌گیرد. بیایید توضیح بدهید اگر در دولت قبل ۱۴ هزار شغل خالص ایجاد شده است، شما چقدر شغل تولید کردید؟
وی ادامه داد: امروز در همین هسته‌ای می‌گویند، ما دستاوردمان این است که ۱۹ هزار سانتریفیوژ را به ۶ هزار تا تبدیل کردیم و دستاوردشان حفظ این ۶ هزار سانتریفیوژ است. حال سوال این است آن ۱۹ هزارتا دستاورد نبود؟
حسینی افزود: گفتند؛ ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی، من به همین بهانه مجدد حساب و کتاب کردم به استناد سایت بانک مرکزی، کل درآمدهای نفتی کشور در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱، ۶۱۴ میلیارد دلار است. چطور به همین راحتی ۶۱۴ میلیارد دلار را ۸۰۰ میلیارد دلار عنوان می‌کنند؟ درآمدهای نفتی به حکم قانون به حساب شرکت نفت واریز می‌شود. در کشور ما رئیس‌جمهور و دولت فعال مایشاء که نیستند، تمام منابع کشور در قالب برنامه توسعه و برنامه بودجه سنواتی باید هزینه بشود. غیر از این است؟
وی گفت: چرا ما باید عددها را اشتباه و غلط بگوییم و در کشور شبهه ایجاد کنیم و بعد توقع دارید خارجی‌ها بیایند گزارش‌های خوبی از کشور ما مخابره کنند؟ از ماست که برماست. براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی کل واردات کشور در ۸ سال دولت نهم و دهم ۴۲۰ میلیارد دلار بوده است اما گفتند ۷۲۰ میلیارد دلار. من تاسف می‌خورم یک نهاد رسمی کشور برای اینکه آمار دولت قبل را مخدوش کند، اعتبار خود را زیر سوال می‌برد؛ یعنی فرق ۴۲۰ و ۷۲۰ را نمی‌دانید؟ ۳۷۰ میلیارد دلار از ۴۲۰ میلیارد، ظرفیت تولید را افزایش داده و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه