رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

ساعات کاری کارمندان کاهش یافت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کاهش ساعات کاری کارمندان دولت خبر داد و گفت: دولت نمی‌تواند بیش از پنج‌روز در هفته را به‌عنوان روز کاری در نظر گیرد.

ساعات کاری کارمندان کاهش یافت

به گزارش هشت‌دی ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری آورده بود که ساعت کاری هفتگی کارکنان دولت از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش پیدا کند. کمیسیون اجتماعی این موضوع را اصلاح کرد بدین‌گونه که ساعت کار هفتگی ۴۰ ساعت شود.

 وی توضیح داد: شرایط هم بدین‌گونه است که دولت نمی‌تواند بیش از پنج‌روز در هفته را به‌عنوان روز کاری در نظر گیرد؛ لذا پنج‌روز در هفته به‌عنوان روز کاری و هر روز هشت ساعت تعیین می‌شود.

 رئیس کمیسیون اجتماعی بیان کرد: اینکه ساعت شروع و پایان کار چطور باشد در اختیار دولت است و تنها باید هشت ساعت کار در روز رعایت شود. مثلاً دولت می‌تواند در استان‌های گرمسیر ساعت کاری را زودتر شروع کرده و در استان‌های سردسیر ساعت کاری را دیرتر آغاز کند.

 اسماعیلی درباره روزهای تعطیلی هفته گفت: مصوبه ما در کمیسیون این است که جمعه و شنبه به‌عنوان روز تعطیل باشد؛ یعنی بجای پنجشنبه، شنبه‌ها تعطیل شود. البته در این باره پیشنهادها دیگری از سوی نمایندگان مطرح است که احتمال دارد در صحن مصوبات کمیسیون در این بخش تغییر کرده و شاهد تغییر در روزهای تعطیل پایان هفته نباشیم.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان بیان کرد: باتوجه‌به اهمیت این موضوع و مطالبه نمایندگان، درخواستی با امضای ۱۱۰ نماینده به هیئت‌رئیسه داده شده است تا این لایحه با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه