پرونده مهدی هاشمی یک محکی است برای سنجش صداقت قوه قضاییه

از قوه قضاییه می خواهیم که در پرونده مهدی هاشمی که اتهامات سنگینی برایش مطرح است رسیدگی جدی داشته باشد. این پرونده مهدی هاشمی یک محکی است برای سنجش صداقت قوه قضاییه.اگر داخل این پرونده بتوانند درست عمل بکنند حتما باعث جلب اعتماد عمومی مردم به سمت اجرای عدالت در جمهوری اسلامی میشوند.

پرونده مهدی هاشمی یک محکی است برای سنجش صداقت قوه قضاییه
به گزارش ۸دی نیوز، پایگاه خبری تحلیلی پیک دانشجو با ودود حیدری رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور به مصاحبه پرداخت:

خبرنگار پیک دانشجو :بسیج دانشجویی چه اقداماتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خواهد داشت ؟

دکتر ودود حیدری : امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی است که نظرم این است  چند ظلم به امر به معروف و نهی از منکر شده است:

۱-در این خصوص افراط و تفریط کردند یعنی اینکه نه کار دهه ۶۰ درست بوده که افراط کرده اند و نه کار دهه۷۰ خوب بود که اصلا برخورد با این مقوله را کنار گذاشتند.

۲- ظلم دومی که شده است این است که امر به معروف و نهی از منکر محدود به حجاب شده است در حالیکه اینطور نیست امر به معروف یک چارچوب های بسیط و گسترده ای دارد . همه حدود های شرعی را در بر میگیرد و نباید فقط محدود به حجاب و عفاف بشود در ضمن حتی اگر در حوزه حجاب بخواهد اتفاق بیافتد ؛قبل از حجاب ما عفاف داریم و قبل از آن حیا داریم باید در این لایه های قبلی کار انجام بشود تا به حجاب برسیم.

۳- ظلمی سومی که به امر به معروف شده است این است که هروقت صحبت از امر به معروف شده گفته اند که این با ضرب و جرح همراه است در صورتی که اینطور نیست بنا به گفته صریح مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر آن چیزی که به عهده ی عموم مرد و دانشجویان است تذکر لسانی است .

ما در بسیج دانشجویی در سال ۹۴ و این ایامی که هستیم در نظر گرفته ایم به عنوان یک طرح آزمایشی به  یک معروف متروک و یک منکر رایج را بپردازیم.قرار بر این شده است که نماز را به عنوان یک معروفی که بعضی ها دوست دارند متروک بشود در دانشگاه ترویج کنیم و موضوع عفاف و حجاب را به عنوان منکری که دوست دارند رایج بشود؛ دنبال بکنیم.

خبرنگار پیک دانشجو: بسیج دانشجویی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی چه کارهایی انجام می دهد؟

مطالبه گری برای عدالت و برخورد با مفاسد اقتصادی وظیفه اصلی بسیج دانشجویی است. ما مفتخریم اعلام بکنیم در گذشته تا کنون بسیج دانشجویی همیشه پیگیری این مقوله بوده است. ما معتقدیم در حوزه مبارزه با فساد هیچ حد و مرزی وجود ندارد و هیچ دولتی ملاک نیست. در مقوله فساد چه دولت بخواد اصولگرا باشد چه اصلاح طلب چه اعتدال باید با فساد برخورد بشود. قوه قضاییه هم الحمد الله با برخورد پرونده های مثل رحیمی پرونده سه هزار میلیاردی پرونده شهرام جزایری نشان داده مصمم است.امیدوار هستیم که در این مسیر ثابت قدم باشد وتسلیم فشارها نشود.به ویژه از قوه قضاییه می خواهیم که در پرونده مهدی هاشمی که اتهامات سنگینی برایش مطرح است رسیدگی جدی داشته باشد. این پرونده مهدی هاشمی یک محکی است برای سنجش صداقت قوه قضاییه.اگر داخل این پرونده بتوانند درست عمل بکنند حتما باعث جلب اعتماد عمومی مردم به سمت اجرای عدالت در جمهوری اسلامی میشوند ان شا الله…

خبرنگار پیک دانشجو :آیا حرکت جنبشی از بسیج دانشجویی خواهیم دید؟

بله حتما.تا الان همینطوری بوده است. در اطلاعیه های مختلف تجمع های مختلف پیگیری های مختلف این حرکت اتفاق افتاده است. یک پویشی اخیرا اتفاق افتاده است به اسم پویش مبارزه با فساد مهدی هاشمی که تمام این فعالیت های جنبشی  توسط بسیج دانشجویی انجام گرفته است.که انشا الله تداوم هم خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه