رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان در گفتگو با ۸دی:

روش های مشارکت مردمی در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه/ کمک ۲۰۰ میلیونی مردم گیلان در سه ماهه نخست سال

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، گفت: ۳طرح “هر ایرانی۵هزار تومان”، “بنای نور” و “سند افتخار” از جمله طرح هایی است که برای مشارکت مردمی برای کمک به ستاد عبتات عالیات برنامه ریزی شده است.

روش های مشارکت مردمی در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه/ کمک ۲۰۰ میلیونی مردم گیلان در سه ماهه نخست سال

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرهنگ پاسدار مجید دوهندو، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با حضور در تحریریه پایگاه خبری هشت دی با بیان اینکه وضعیت کرونایی امسال، عزاداری‌ها و سبک زندگی را تغییر داده و این ویروس منحوس بر زندگی ها اثر گذاشته اظهار کرد: مردم در ماه محرم و ماه صفر علاقمند به برگزاری مراسمات هستند و برای دادن اطعام پیش قدم می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه موظف هستیم طبق پروتکل‌های بهداشتی قدم برداریم، بیان کرد: بنیانگذار ستاد عتبات عالیات سردار قاسم سلیمانی است و مسئولیت های مهمی به این ستاد سپرده شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان توسعه حرم مطهر امام حسین(ع)، صحن و شبستان حضرت زینب، پروژه معراج در حرم امام حسین(ع) و شبستان حضرت زهرا(س) را از مهمترین پروژه های گیلان دانست و افزود: گیلان در علاقمندی به اهل بیت(ع) زبانزد همه است و ساخت و ساز و بازسازی مأموریت ما در این علاقمندی است.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان ها و بخش ها مسئول ستاد عتبات عالیات داریم خاطر نشان کرد: ۳طرح “هر ایرانی ۵هزار تومان”، “بنای نور” و “سند افتخار” از جمله طرح هایی است که برای مشارکت مردمی برای کمک به ستاد عبتات عالیات برنامه ریزی شده است.

دوهندو رابطه با طرح “بنای نور” افزود: در این طرح یک وام یک میلیون تومانی به نام افرادی متقاضی به ستاد عتبات تعلق می گیرد که برای این وام نیازی نیست افراد به بانک بروند یا ضامن داشته باشند؛ ما با یک فتوکپی شناسنامه و کارت ملی و فرم مخصوص از طرف آن‌ها وامی به مبلغ یک میلیون تومان با قسط ماهیانه ۱۷ هزار تومان برای ستاد عتبات دریافت می کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان ادامه داد: در طرح “سند افتخار” افراد با کمک های به مبلغ ۱۵۰هزار تومان تا مبالغ بالاتر به ستاد عتبات در نوسازی و توسعه عتبات عالیات مشارکت می کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم اطمینان خاطر داشته باشند که ریالی از این پول در جای غیر هزینه نمی‌شود، افزود: در سه‌ماهه دوم سال ۹۹ مردم گیلان تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان در قالب این طرح‌ها کمک کردند که این نشان‌دهنده عمق علاقه‌مندی مردم این استان به اهل‌بیت(ع) است.

وی بابیان اینکه دشمن همیشه دشمن است، بیان کرد: ما شرعاً اجازه نداریم این پول‌ها را درراه غیر هزینه کنیم و شاهد این مدعا فعالیت‌های ستاد عتبات در ساخت‌وسازها است.

دوهندو افزود: مستندی از گزارش عملکرد ستاد عتبات برای اطلاع عموم مردم ارائه‌ می‌شود و مردم بدانند که افراد مؤمن و قابل‌اعتماد نظارت‌کننده این امر مهم هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: همه ما باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا بتوانیم این مأموریت الهی را به نحو احسن انجام دهیم

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان مأموریت دوم ستاد را ساماندهی مواکب عنوان کرد و گفت: گیلان ۱۸ موکب دارد که این مواکب علاوه بر خدمات‌رسانی در اربعین حسینی در حوادث غیرمترقبه‌ای همچون سیل و زلزله به دادم مردم رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: برای اربعین امسال منتظر دستورات ستاد اربعین کشور هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه