اظهارات تند علیه دولت در حضور هاشمی/ اصلاح طلبان به دنبال امام جمعه شدن سیدحسن خمینی

حکم اولیه متهم جنجالی خانه فاطمی و بیمه ایران… جوانفکر: نخواستند این موفقیت به حساب احمدی نژاد نوشته شود! … موسوی خوئینی ها: روحانی بخواهد ما را دور بزند برخورد می کنیم …

اظهارات تند علیه دولت در حضور هاشمی/ اصلاح طلبان به دنبال امام جمعه شدن سیدحسن خمینی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جهان نیوز، خبرنگاران در حین تلاش رسانه ای خود برای کسب خبر، به خبرهایی در پس پرده گفته های رسمی، دست می یابند که پس از بررسی صحت و سقم آن منتشر می شوند.
توصیه خاتمی در مورد وزیر ارشاد

> خبرنگار جهان با خبر شد اخیراً تعدادی از هنرمندان و شاعران از جمله آقایان ساعد باقری، سهیل محمودی، عبدالجبار کاکایی و… دیداری با آقای محمد خاتمی داشته‌اند. آقای خاتمی در این جلسه از عملکرد آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع کرده و گفته که وزارت ارشاد جای حساسی است و نگاه‌های خاصی روی آن متمرکز است، از جمله حوزه‌های علمیه، دفتر رهبری، نهادهای فرهنگی و… مردم هم که همه خودشان را در حوزه هنر و فرهنگ صاحب‌نظر می‌دانند، لذا اینکه کسی بخواهد کاری بکند و رضایت همه را جلب کند، کار سختی است. شنیدم بعد از تذکراتی که داده‌شده و نرفتن رهبری به نمایشگاه کتاب و عدم دعوت دفتر رهبری از وی در جلسات و حواشی جلسه شاعران با رهبری، بی‌انگیزه شده است. وظیفه شما این است که از وی حمایت کنید و روحیه بدهید و برایش ایجاد انگیزه کنید.

موسوی خوئینی ها: روحانی بخواهد ما را دور بزند برخورد می کنیم

> به گزارش جهان، آقای موسوی خوئینی‌ها در جلسه افطاری اصلاح‌طلبان در منزل آقای عبدالله نوری، شعر معروف «جاده واسب مهیاست، بیا تا برویم» را مصداق وضعیت اصلاح‌طلبان عنوان می کند. وی می گوید: الآن همه چیز برای ما آماده است، اگر کاری نکنیم، برای همیشه باید با سیاست و قدرت خداحافظی کنیم. وی گفته است که آقای روحانی هم باید بفهمد که کجا ایستاده و با چه پشتوانه‌ای انتخاب شده است. روحانی باید تکلیف خودش را روشن کند.

در این جلسه برخی افراد نسبت به مصاحبه‌هایی که تعدادی از عناصر اصلاح‌طلب علیه دولت و آقای روحانی داشته‌اند، انتقاداتی مطرح می کنند که موسوی خوئینی‌ها در پاسخ به آنان می گوید: اتفاقاً من از این مصاحبه‌ها دفاع می‌کنم؛ مصاحبه‌های این روزهای برخی آقایان خوب است تا مردم بفهمند که حمایت‌های ما از روحانی صد درصدی نیست و برای خود آقای روحانی هم پیام دارد که باید بفهمد که کجا ایستاده و با چه پشتوانه‌ای انتخاب شده‌است. وی در این جلسه گفته که باید هرچه زودتر به آقای روحانی گفت که استراتژی‌اش را برای مجلس آینده روشن کند چون اگر بخواهد اصلاحات را دور بزند، برخورد می‌کنیم.

بی تدبیری در مورد ارز و واردات کالا

> به گزارش جهان، نتیجه یک بررسی درباره تعهد ارزی گروه ۵+۱ در اجرای توافق هسته‌ای ژنو، نشان می‌دهد که با وجود واریز شدن پول به حساب‌های ایران در خارج از کشور، ایران هنوز نمی‌تواند این پول را وارد کشور کند و باید به جای آن اقدام به خرید کالا کند. از جمله بی‌تدبیری‌های صورت گرفته برای واردات کالا به جای پول نفت، وارد کردن حجم زیادی لاستیک اتومبیل از کشور چین است که برخی کارخانجات داخلی را در موقعیت دشوار یا در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

جوانفکر: نخواستند این موفقیت به حساب احمدی نژاد نوشته شود!

> به گزارش جهان، آقای جوانفکر مشاور رئیس جمهور سابق، در جلسه جوانان حامی آقای احمدی‌نژاد درباره موضوع هسته‌ای گفته است که در زمان احمدی‌نژاد، فضا برای اجرای عزتمندانه توافق هسته‌ای آماده شد، اما نمی‌خواستند این موفقیت به حساب احمدی‌نژاد نوشته شود، اجازه ندادند و حالا دولت روحانی همان کار را انجام می‌دهد.

اعتراض عجیب و غریب خبرنگاران اصلاح طلب به وزیر کشور

> به گزارش جهان، شورای اطلاع‌رسانی دولت جلسه‌ای با حضور مدیران و سردبیران نشریات اصلاح‌طلب برگزار کرده است. در این جلسه که ۲۵ نفر از مسؤولان رسانه‌های اصلاح‌طلب حضور داشته‌اند، انتقادات شدیدی علیه وزیر کشور مطرح شده‌است. این افراد با غیر همسو خواندن وزیر کشور، این انتخاب را بدترین انتخاب آقای روحانی خوانده‌اند. از جمله انتقاداتی که در این جلسه مطرح می‌شود این است که «وزیر کشور را چه به طرح ساماندهی و سالم‌سازی دریا؟ در ستاد مبارزه با مواد مخدر وقت می‌گذارد، چند جلسه است که در شورای فرهنگ عمومی طرح عفاف و حجاب را مطرح کرده… او باید درباره فضای سیاسی ـ اجتماعی و فعالیت گروه‌ها و احزاب صحبت کند.»

اظهارات تند علیه دولت در حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت

> به گزارش جهان، در جلسه اخیر روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب با آقای اکبر هاشمی رفسنجانی، آقای فؤاد صادقی، سردبیر سابق سایت بازتاب و مدیر فعلی سایت آینده، مجری مراسم بوده است. وی در ابتدای صحبتش خواستار آزادی برخی افراد که به جرم جاسوسی بازداشت شده اند، می شود. در این جلسه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور داشته، آقای هاشمی خطاب به آقای مهدی خزعلی می‌گوید که خوشحالم که شما را اینجا می‌بینم و آزاد شدی و چندین مرتبه با وی به مطایبه و مزاح سخن می گوید. در این جلسه اظهارات خیلی تندی توسط برخی شرکت‌کنندگان در جلسه بیان می‌شود و فضای کشور را، فضای خفقان و دیکتاتوری و پادگانی می‌خوانند و اظهارنظرهایی هم علیه رئیس‌جمهور مطرح می‌شود و از آقای هاشمی می‌خواهند که به رئیس جمهور فشار بیاورد تا «قال قضیه اصولگرایان» برای همیشه کنده شود.

مافیای چادر مشکی هم فعال شد

> به گزارش جهان، نتایج یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد، در حالی‌که ایران اولین مصرف‌کننده چادر مشکی در جهان بوده و همچنین اولین واردکننده آن است، با این وجود دست‌هایی در کار است تا کارخانجات ایرانی به سوی این تولید حرکت نکنند و هر بار تلاشی برای ساخت کارخانه مخصوص این پارچه صورت گرفته با شکست روبرو شده است. گفته می‌شود در حال حاضر هر متر پارچه چادری حدود هفتاد سنت تا یک دلار ارزش دارد و با احتساب هر قواره چادری به مقدار ۵ متر، قیمت پارچه وارداتی برای هر چادر، حداکثر ۲۰ هزار تومان است که مافیای این دلال بازی قیمت آن را تا ۲۰۰ هزار تومان بالا می‌برند.

احتمال برکناری نعمت زاده تا اواخر شهریور

> به دنبال نارضایتی دولت از اقدامات آقای نعمت زاده، خبرنگار جهان با خبر شد احتمال دارد وی تا پایان شهریورماه برکنار شود. گفته می شود سابقه دوستی رئیس جمهور و رودربایستی وی با وزیر صنعت دلیل این تاخیر بوده است.

اصلاح طلبان به دنبال امام جمعه شدن سیدحسن خمینی

> خبرنگار جهان با خبر شد که جمعی از اصلاح طلبان به دنبال مطرح کردن حجت الاسلام سیدحسن خمینی به عنوان امام جمعه قم هستند.

حکم اولیه متهم جنجالی خانه فاطمی و بیمه ایران

> شنیده های خبرنگار جهان حاکی از آنست که م. ر. متهم جنجالی پرونده خانه فاطمی و بیمه ایران که از مسؤولین بلند پایه دولت قبلی است، به ۵ سال حبس و بازگرداندن مبلغ ۸ و نیم میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شده است. ظاهرا این حکم در مرحله بدوی است و هنوز قطعی نشده است.
قوه قضاییه در ماه های اخیر با برخورد قاطع با دانه درشتها نشان داده است، عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه