اختصاصی/ فرمانده سپاه قدس گیلان:

عظمت پیاده روی اربعین با محاسبات مادی قابل اندازه گیری نیست/ ساخت زائرسرای گیلانی ها در کربلا ضروری است

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسئولان در ارج نهادن پیاده روی اربعین بر ضرورت احداث زائرسرای گیلانی ها تأکید کرد و گفت: باید همه دستگاه ها و خیرین در کنار هم کمک کنیم تا با ساخت یک حسینیه و زائرسرای مناسب بخشی از مشکلات اسکان زائران گیلانی در کربلا را حل کنیم.

عظمت پیاده روی اربعین با محاسبات مادی قابل اندازه گیری نیست/ ساخت زائرسرای گیلانی ها در کربلا ضروری است

به گزارش خبرنگار ۸دی سردار محمد عبدالله پور در دیدار با اعضای موکب نورالزهرا گیلان، یکی از موکب های گیلانی ها که همه ساله در ایام اربعین در خدمت زائران هستند، اظهار کرد: مسئولین باید برای اسکان آبرومند و خدمت رسانی به زائران گیلانی در کربلا به ویژه در ایام اربعین تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آن چیزی که در پیاده روی اربعین مشاهده می شود با محاسبه های مادی قابل اندازه گیری نیست، گفت: رتق و فتق امورات روزمره، خوراک و اسکان این حجم از زائران در پیاده روی اربعین کار بسیار عظیمی است که با محاسبه های مادی قابل حل نیست و امکان پذیر نمی باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه فقط باید برای خدا کار کنیم، افزود: این از سنت های الهی است که اگر ما برای خدا کار کنیم خدا همه چیز را برای ما مهیا می کند و در خدمت ما قرار می دهد و مشکلات را از پیش روی ما برخواهد داشت.

سردار عبدالله پور تصریح کرد: امام حسین (ع) برای خدا خون داد و جانفشانی کرد و اکنون هم به برکت خون ایشان است که این کنگره عظیم پیاده روی اربعین شکل گرفته و مردم از سراسر دنیا پیاده به سمت حرم ایشان می روند تا همه با هم نام و یادشان را فریاد بزنند.

وی با بیان اینکه رخداد مهمی مانند پیاده روی بزرگ اربعین امکان پذیر نبود مگر به واسطه اینکه امام حسین(ع) برای خدا قیام کرد و برای خدا خون داد، اظهار کرد: ما هم باید کارمان را برای خدا خالص کنیم، کار برای امام حسین(ع) باید خالص باشد و این اخلاص تا انتهای کار ادامه داشته باشد.

وی افزود: به ویژه ما و آنهایی که دارند برای امام حسین(ع) کار می کنند و در اربعین به زوار ایشان خدمت می کنند باید توجه داشته باشند که هم در نیت و هم در عمل کار را برای خدا خالص کنند تا ان شالله برکت کارشان بیشتر شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه اگر نتوانیم کار را تا انتها برای خدا خالص کنیم شاید به عاقبت امثال زبیر مبتلا شویم، تصریح کرد: زبیر سیف الاسلام بود، از یاران ناب پیامبر(ص) بود و از کسانی بود که در کنار امیرالمومنین(ع) قرار گرفت و از حق ایشان دفاع کرد و کسی بود که محل دفن حضرت زهرا(س) را می دانست و جز اصحاب سرّ بود اما نتوانست این مسیر را تا آخر ادامه دهد و در نهایت جلوی امیرالمومنین(ع) ایستاد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از همه خدمت گزاران زائرین امام حسین (ع) به ویژه زائران گیلانی تشکر می کنم، اظهار کرد: آن چیزی که من در ایام اربعین در کربلا مشاهده کردم کار بسیار قابل دفاع و تقدیری بود و زحمتی که موکب های گیلانی در این ایام بویژه موکب نورالزهرا کشیدند با هیچ چیزی قابل تقدیر نیست که ان شالله تقدیر اصلی را از خود امام حسین خواهید گرفت.

سردار عبدالله پور با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسئولان در ارج نهادن پیاده روی اربعین بر ضرورت احداث زائرسرای گیلانی ها تأکید کرد و گفت: باید برای ساخت حسینیه و زائرسرای گیلانی ها در کربلا برنامه ریزی و تلاش ویژه ای صورت گیرد و همه دستگاه ها و خیرین در کنار هم کمک کنیم تا با ساخت یک حسینیه مناسب بخشی از مشکلات اسکان زائران گیلانی در کربلا را حل کنیم.

 

** اسکان بیش از ۱۷ هزار زائر در ایام اربعین توسط موکب نورالزهرا

بنابرابن گزارش مجید ذاتی مسئول موکب نورالزهرا نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این موکب در شهر کربلا، اظهار کرد: این موکب در سه نقطه از شهر کربلا ۱۷۵۶۰ نفر را در ایام اربعین اسکان داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه