بیش ۱۱ هزار زائر خارجی اربعین حسینی وارد مرز آستارا شدند

فرمانده انتظامی استان گیلان از ورود بیش ۱۱ هزار و ۷۰۰ زائر خارجی اربعین حسینی برای عزیمت به کربلا معلی از طریق مرز زمینی آستارا در این استان خبر داد.

بیش ۱۱ هزار زائر خارجی اربعین حسینی وارد مرز آستارا شدند

به گزارش ۸دی؛ سردار  محمدرضا اسحاقی  با بیان اینکه تا به امروز بیش ۱۱ هزار و ۷۰۰ زائر خارجی اربعین حسینی از طریق مرز زمینی آستارا وارد خاک کشورمان شده‌اند؛ اظهار داشت: این زائران از کشورهای جمهوری آذربایجان؛ روسیه؛ گرجستان و داغستان هستند.
ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه زائران در قالب ۹۹ کاروان با ۱۹۹ دستگاه اتوبوس؛ ۱۳ دستگاه مینی‌بوس؛ ۳۵ دستگاه سواری وارد بندر مرزی آستارا شدند؛ افزود: تمهیدات و اقداماتی خوبی از طرف ستاد اربعین حسینی؛ نیروی انتظامی و مرزبانی استان گیلان انجام شده تا زائران در آرامش و امنیت کامل باشند.
فرمانده انتظامی گیلان سپس به افزایش گیت‌های گذرنامه و تسریع در رفت و آمد زائران اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌های پلیس و گشت‌ها و اکیپ‌های پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه نیز افزایش یافته تا زائران خارجی اربعین حسینی بدون هیچ گونه مشکل امنیتی و ترافیکی در حال تردد در محورهای مواصلاتی استان گیلان باشند و در نهایت بتوانند از مرزهای غربی و جنوبی کشور برای پیاده روی اربعین حیسنی وارد کشور عراق شوند.

سردار اسحاقی همچنین با اشاره به خدمات و اسکان مناسب در پایانه مرزی گمرک از سوی ستاد اربعین حسینی و برقراری امنیت توسط پلیس گیلان گفت : خوشبختانه با بررسی‌های به‌عمل آمده زائران تاکنون از خدمات ارائه شده رضایت کامل داشتند.
فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم است گفت: با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران تاکنون بحمدالله هیچ مورد خاص امنیتی برای زائران ابا عبدالله الحسین نداشته‌ایم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه