تسهیلات بانکی ۱۷ طرح اشتغال در آستارا تصویب شد

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آستارا، تسهیلات بانکی ۱۷ طرح اشتغالزا را برای ایجاد کسب و کار به ۴۷ نفر در این شهرستان تصویب کرد.

تسهیلات بانکی ۱۷ طرح اشتغال در آستارا تصویب شد

به گزارش هشت دی، فرماندار آستارا روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری این شهرستان گفت: این طرح ها در حوزه های تولید پوشاک، گلیم، دامداری، زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی است و ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای آنها منظور شده است.
یونس رنجکش افزود: بانک های عامل تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال می پردازند و باید در ترویج مشاغلی نظیر گلیم بافی، برای معرفی ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی آستارا از توان کارفرمایان استفاده و گلیم به برند تبدیل شود.
وی بیان کرد: هدف از طرح های اشتغال، حمایت از جوانان روستایی و ایجاد شغل است و تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت چهار تا شش ساله پرداخت می شود.
رنجکش ادامه داد: روستاها در حوزه های آبیاری نوین، صنایع تبدیلی، دامداری، فرآورده های دامی، صنایع دستی کوچک، گردشگری و بوم گردی، پرورش و تولید طیور و آبزیان ظرفیت های بالقوه ای برای اشتغال دارند.
او گفت: آموزش و مشاوره رایگان به جوانان جویای کار بویژه در مشاغل فنی باید با هدف توانمندسازی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه اشتغال مولد و پایدار و رونق تولید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
فرماندار آستارا افزود: کارگروه استانی و شهرستانی گردشگری با ساخت ۳۷ واحد بوم گردی در آستارا موافقت کرده و ۷۰ درصد واحدها به بخش لوندویل و ۳۰ درصد به بخش مرکزی این شهرستان مربوط است.
شهلا قاضی پور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا نیز در این جلسه، کارآفرینان را به ثبت طرح های خود در سامانه کارا و مدیران دستگاه های متولی را به رفع مشکلات اشتغال آنها دعوت کرد.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه