رییس مجمع نمایندگان گیلان در گفتگو با 8دی:

پاسخ نمایندگان روحانی مجلس را قانع نکرد/ پیگیری قوه قضاییه در صورت قانع نشدن نمایندگان از پاسخ رییس جمهور

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه رییس جمهور یک ماه فرصت دارد تا در مجلس پاسخگو باشد، اظهار کرد: اگر نمایندگان از پاسخش قانع نشوند به عنوان نقض قانون محسوب شده و سؤال به قوه قضاییه ارسال می شود و قوه قضاییه بر اساس قوانین خود پیگیری می کند.

پاسخ نمایندگان روحانی مجلس را قانع نکرد/ پیگیری قوه قضاییه در صورت قانع نشدن نمایندگان از پاسخ رییس جمهور

جبار کوچکی نژاد یکی از نماینده گیلانی امضاکننده طرح سؤال از رییس جمهور در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه سؤال از رییس جمهور بر اساس ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس و اصل ۸۸ قانون اساسی است، گفت: یعنی هر وقت نمایندگان احساس کنند مشکلی برای کشور پیش آمده است و آقای رییس جمهور بایستی توضیح بدهد بر اساس اصول قانون اساسی باید در این رابطه پاسخگو باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه هر گاه یک چهارم نمایندگان مجلس از رییس جمهور در مورد یکی از وظایف ایشان سؤال کنند رییس مجلس موظف به ارجاع این سؤالات به کمیسیون است، افزود: کمیسیون هم یک هفته فرصت دارد که این سؤالات را با حضور نمایندگان انتخاب شده از سوی ایشان بررسی کند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه اگر نمایندگان از پاسخ نمایندگانی که رییس جمهور در این رابطه انتخاب کرده است قانع نشدند باید در صحن مطرح شود، اضافه کرد: این کار انجام شد و نمایندگان رییس جمهور آمدند و پاسخ هایی که دادند نمایندگان را قانع نکرد.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه رییس جمهور یک ماه فرصت دارد تا در مجلس حضور یافته و پاسخ دهد، اظهار کرد: اگر پاسخش قانع کننده نباشد و نمایندگان قانع نشوند به عنوان نقض قانون محسوب شده و سؤال به قوه قضاییه ارسال می شود و قوه قضاییه بر اساس قوانین خود پیگیری می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه