مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اتمام کار ریل‌گذاری ۱۶۴ کیلومتر از راه‌آهن رشت به قزوین گفت‌:‌ تنها یک کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری این پروژه باقی مانده‌ است.

اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان

به گزارش ۸دی، علی خاوری اظهار داشت:‌ در حال حاضر عملیات ریل‌گذاری ۱۶۴ کیلومتر از پروژه راه‌آهن رشت به قزوین با موفقیت تمام انجام شده و تنها یک کیلومتر دیگر به اتمام مرحله ریل‌گذاری و پایان نهایی این طرح باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مجموعاً وضعیت پروژه راه‌آهن گیلان را از لحاظ اجرا خوب ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ تقریباً یک کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری این پروژه آن‌ هم در محدوده قزوین باقی مانده که طبق پیش‌بینی‌ها به زودی شاهد تکمیل نهایی آن نیر خواهیم بود.

خاوری به مرحله پس از اتمام عملیات ریل‌گذاری اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در این مرحله از اجرای پروژه، دستگاه‌های دیزلی تحت عنوان شن‌کوب کار خود را آغاز می‌کنند که این امر در حال حاضر با شدت تمام از دو مسیر قزوین و از سمت رستم‌آباد شروع شده و در حال اجرا است.

وی در مورد روند پیشرفت فازهای بعدی راه‌آهن گیلان از جمله مسیر رشت به انزلی نیز خاطرنشان کرد:‌ هم‌اکنون پیمانکار اجرای این طرح در فاز نخست پروژه مذکور مشغول به فعالیت است اما برای آغاز به کار فازهای دوم و سوم آن باید منتظر انجام مناقصه مورد نظر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان فاز بعدی پروژه راه‌آهن گیلان را مسیر رشت به آستارا خواند و عنوان کرد:‌ این طرح هم‌اکنون در مسیر آستراخان کشور جمهوری آذربایجان و آستارای ایران با موفقیت شروع به‌کار کرده و همچنان در انتظار تعیین تکلیف مسیر رشت به آستارا است.

خاوری با بیان اینکه مرحله انجام مطالعات ‌اولیه و طراحی پروژه ریلی رشت به آستارا به اتمام رسیده است بیان داشت:‌ از آن‌جا که اجرای این طرح تماماً از طریق فاینانس باید انجام شود بنابراین برای شروع عملیات احداث آن باید منتظر تعیین تکلیف مناقصه و بحث فاینانس آن بمانیم.

وی اعتبارات تخصیص یافته به پروژه راه‌آهن گیلان در سال ۹۶ را ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ برای امسال نیز تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که با توجه به فاینانس بودن پروژه آستارا بیشترین هزینه‌کرد این اعتبارات در مسیر رشت به انزلی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان ضمن اظهار امیدواری نسبت به حل مسائل مالی با جذب اعتبارات تخصیص یافته اظهار داشت:‌ تکمیل پروژه راه‌آهن گیلان به‌ویژه در دو مسیر باقی مانده آن یعنی رشت به انزلی و رشت تا آستارا تحولات بسیار مطلوبی در منطقه و استان ایجاد می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه