نماینده مردم رشت مطرح کرد

گردشگری پاک‌ترین صنعت در ایجاد اشتغال پایدار گیلان/ اداره صنعت توریسم در گیلان توسط سالاری بهتر از استاندار بومی است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گردشگری پاک‌ترین صنعت در ایجاد اشتغال پایدار استان است گفت: اداره صنعت توریسم در گیلان توسط سالاری بهتر از استاندار بومی است.

گردشگری پاک‌ترین صنعت در ایجاد اشتغال پایدار گیلان/ اداره صنعت توریسم در گیلان توسط سالاری بهتر از استاندار بومی است

به گزارش هشت دی،محمدصادق حسنی در رشت با اشاره به ظرفیت بالای استان در توسعه صنعت گردشگری و انگیزه استاندار در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های صنعت توریسم اظهار کرد: شجاعت و ریسک‌پذیری استاندار می‌تواند استان را در صنعت گردشگری پویاتر کند.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های طبیعی گیلان همچون یک توریسم برای استاندار تازگی دارد افزود: استاندار در استانی خشک و بسیار متفاوت با گیلان زندگی کرده و از اینکه به یک استان کاملاً سبز و با طبیعت خدادادی واردشده بسیار بهتر می‌تواند نسبت به مدیری که بومی است و به طبیعت گیلان عادت کرده، استان را اداره کند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با مثبت برشمردن اقدامات حوزه بوم گردی و گردشگری در گیلان از سوی استاندار گفت: برخی‌ها مدعی هستند که استاندار بر روی گردشگری متمرکزشده و استان تنها با گردشگری نمی‌تواند رونق پیدا کند درحالی‌که رویکرد استاندار تنها پرداختن به صنعت توریسم نیست.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تاکید بر اینکه اگر هر استانداری در کنار امورات روزمره یک کاری را شروع و به اتمام برساند باید امیدوار بود خاطرنشان کرد: برخی از استانداران در گیلان تنها به امورات روزمره و عادی پرداختند درحالی‌که می‌توان با مدیریت، دو تا سه کار مهم و توسعه محور را شروع کرد و منطقه را رونق داد.

حسنی با بیان اینکه گردشگری و بوم گردی می‌تواند در استان شغل پایدار ایجاد کند گفت: صنعت گردشگری تنها عرصه‌ای است که می‌تواند با حداقل هزینه‌برای جوانان بیکار در گیلان شغل پایدار ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه با شروع هر کار تولیدی در کشور، کالای مشابه خارجی آن به‌صورت قانونی و قاچاق با نصف قیمت واردشده بیان کرد: گردشگری تنها صنعتی است که با فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌تواند شغلی با درآمد پایدار ایجاد کرد چون این صنعت کاملاً منحصربه‌فرد بوده و در جاذبه رقیب نیز ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه استان‌های گیلان و مازندران با سایر استان‌های کشور در گردشگری رقیب ندارند تصریح کرد: گردشگری نه‌تنها دستخوش کشمکش کشورها در رقابت نیست بلکه استان‌های دیگر نیز نمی‌توانند جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد گیلان را در خود ایجاد کنند و به رقابت بپردازند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تاکید بر اینکه گردشگری پاک‌ترین و سالم‌ترین مشاغل است افزود: گردشگری همچون سایر صنایع نیاز به سرمایه کلان ندارد که با دغدغه‌های فراوان احداث و سپس در عدم رقابت‌پذیری ورشکست شود و هزینه‌بر دولت و سرمایه‌گذار تحمیل کند.

حسنی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند تا صنعت گردشگری و بوم گردی در گیلان تقویت شود گفت: نباید در لای چرخ توسعه استان چوب گذاشت و کار مقدس ایجاد اشتغال که اکنون از راه گردشگری و بوم گردی در حال رونق گرفتن است را مختل کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه