مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان خبر داد:

صدور موافقت‌نامه اصولی احداث ۵۹ طرح گردشگری در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد ۵۹ طرح گردشگری در گیلان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعاً برای حدود ۴۲۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

صدور موافقت‌نامه اصولی احداث ۵۹ طرح گردشگری در گیلان

به گزارش هشت‌دی، ولی جهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: نشست کمیته فنی بررسی و ارزیابی طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد تأسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان در دفتر معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با حضور اعضا برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی بررسی ۵۹ طرح متقاضی، صدور موافقت‌نامه اصولی برای ۴۵ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت، افزود: این طرح‌ها شامل ۷ مجتمع گردشگری، ۹ هتل، یک هتل بوتیک، ۳ هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی، ۶ اقامتگاه سنتی، یک سفره‌خانه سنتی و ۲ واحد پذیرایی بین‌راهی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تصریح کرد: پیش‌بینی اولیه میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مذکور بالغ بر ۱۱۵۰۰ میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعاً برای حدود ۴۲۰ نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

جهانی بیان کرد: از درخواست‌های مذکور ۶ پرونده مربوط به تغییر کاربری اراضی بوده که با توجه به ضوابط و مقررات جاری در کمیته یادشده با ۴ پرونده مخالفت گردید و با تغییر کاربری ۲ پرونده به دلیل قرارگیری در بافت مسکونی و صنایع مغایر با گردشگری و کارگاهی موافقت گردید و یک عرصه ملی بهره‌برداری به دلیل موقعیت مکانی تایید نشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک پرونده نیز به‌دلیل عدم ارائه مستندات لازم، شرایط طرح در کمیته یادشده را نداشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه