تجهیز چاه های آب کشاورزی آستارا ضروری است

فرماندار آستارا گفت: حفر و تجهیز چند حلقه چاه برای تامین آب شالیزارها در مناطق بحرانی این شهرستان ضروری است.

تجهیز چاه های آب کشاورزی آستارا ضروری است

به گزارش هشت دی،روابط عمومی فرمانداری آستارا یونس رنجکش در بازدید از شالیزارهای دارای چالش آب در این شهرستان افزود: دستگاه های اجرایی علاوه بر کاهش چالش های احتمالی کمبود آب در ماه های آینده، شالیکاران را به بیمه محصولات کشاورزی تشویق و کشاورزان در مصرف بهینه آب با مسئولان مربوطه همکاری کنند.
وی اظهار کرد: آستارا از شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص برخوردار است و از آب های سطحی رودخانه ها، آب بندان ها و چاه های آن برای مصارف کشاورزی باید به درستی استفاده شود.
وی بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته برای لایروبی انهار و آب بندان ها و برق دار کردن چاه ها اقدام شده اما امسال به دلیل کاهش نزولات جوی با کمبود آب مواجه هستیم.
رنجکش افزود: مسئولان و کشاورزان در کنار یکدیگر با اتخاذ روش های صحیح و هماهنگی های لازم، باید خسارات احتمالی کاهش نزولات آسمانی و کمبودها را مدیریت کنند.
او و تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی آستارا از شالیزارهای روستاهای عباس آباد، خسرومحله، نورعلی محله سیبلی، قره سو و چلوند بازدید و مشکلات آنان را بررسی کردند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار، هفت رشته رودخانه و ۶۷۰ حلقه چاه مجاز کشاورزی، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و کشت غالب آن برنج است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه