ساخت تصفیه‌خانه بزرگ “سراوان رشت” در دستور کار قرار گرفت

فرماندار رشت با تاکید ویژه بر حل سریع معضل سراوان گفت:‌ ساخت تصفیه‌‌خانه بزرگ سایت سراوان در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

ساخت تصفیه‌خانه بزرگ “سراوان رشت” در دستور کار قرار گرفت

به گزارش۸دی،‌ محمد احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه ساخت تصفیه خانه سراوان که در فرمانداری رشت برگزار شد اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت این تصفیه‌خانه پس از اخذ مجوزهای لازم آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تعیین زمین مورد نیاز برای احداث این طرح نیز خاطرنشان کرد:‌ جهت عملیات ساخت و اجرای پروژه بزرگ تصفیه خانه سراوان،‌ زمینی به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در نظر گرفته شده است.

احمدی استفاده بهینه از فرصت‌ها را برای حل مشکل سراوان ضروری خواند و بیان داشت:‌ معضل زیست محیطی وسیعی که سال‌ها است در این منطقه در جریان است باید به دغدغه اصلی و مهم همه مسئولان استانی و ‌شهرستانی تبدیل شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه همه باید بر اساس رسالت خود اقدام کنیم افزود:‌ دستگاه‌ها باید جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌ها از نگاه بخشی صرف نظر و رویکرد فراگیر را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تمام واقعیت‌ها و محدودیت‌های سراوان عنوان کرد:‌ باید با کار کارشناسی محدودیت‌های موجود شناسایی و جهت برطرف کردن آن عمل شود زیرا نگاه آرمانی به این موضوع تنها فرصت‌های موجود را از بین می‌برد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست در اولویت همه امور قرار دارد افزود:‌ جهت ساخت تصفیه‌خانه و دیگر پروژه‌هایی که در منطقه سراوان تعریف شده حفظ انفال و محیط زیست در تمام تصمیم‌گیری‌ها دخالت مستقیم دارد.

احمدی بیان واقعیات به مردم را از مهم‌ترین امور خواند و بیان داشت:‌ همه باید در برابر مشکلات ایجاد شده سراوان از مردم عذرخواهی کرده و با تعامل و همکاری مثبت در جهت خدمت و کاهش آلام مردم منطقه عمل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تعهد جدی تمام مسئولان استان جهت حل معضل سراوان اظهار داشت: ‌اگر مردم نسبت به موضوعی انتقاد و نارضایتی خود را از دولت اعلام می‌کنند در واقع این نگرانی‌ها اصل حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی را زیر سئوال می‌برد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه باید از دفن و سوزاندن زباله خودداری شود گفت:‌ در تمام کشورهای پیشرفته دنیا تفکیک زباله از مبدأ انجام می‌شود و برای استفاده بهینه از آن تمهیدات و طرح‌های علمی گسترده‌ای اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در قبال انفال عمومی و حفظ آن برای نسل جدید مسئول هستیم افزود:‌ بیان ایرادات و عیوب کار اگر در جهت اصلاح امور و فراهم آوردن بسترهای لازم جهت توفیق در فعالیت‌ها نباشد به هیچ عنوان مفید نیست.

احمدی به موضوع مدیریت منابع آبی هم اشاره کرد و اظهار داشت:‌ با توجه به معضل کم آبی،‌ بخشداران باید با مدیریتی هوشیارانه در جهت آگاه‌سازی مردم و فراهم آوردن بسترهای لازم جهت سپری کردن سال زراعی مطلوب عمل کنند.

 در این نشست در مورد اجرا و روند آب‌رسانی به روستای سراوان، احداث راه دسترسی و احداث پروژه ساخت سوله تخمیر‌ سراوان،‌ خطوط انتقال شیرابه و زمان نصب آن‌ها در محل مورد نظر، ‌اجرای پروژه زباله کوب و خرید ماشین آلات و دستگاه‌های مورد نیاز و زمان اجرای طرح توسعه قطار شهری رشت بحث و بررسی شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه