مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان:

 پرداخت وام خود اشتغالی به ۳۷۰۰ نفر/ ۱۰۳ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان، گفت: در حال حاضر ۱۰۳ هزار خانوار در گیلان شامل ۱۸۰هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۷۸ هزار نفر از آنها را جمعیت سالمند تشکیل می دهد و خدمات مربوط به آنها شامل مسکن، مستمری بگیر، تعمیرات کلی و جزیی، خدمات درمانی و… است.

 پرداخت وام خود اشتغالی به ۳۷۰۰ نفر/ ۱۰۳ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش ۸دی، نشست خبری مدیران کل عضو کمیته همیاری و تشکل های مردمی دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان در سالن دکتر خزایی اداره بهزیستی شهرستان رشت برگزار شد.

علیرضا محمدی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و تبریک ایام فجر اظهار کرد: در سنوات گذشته به جهت گرامی داشت این ایام کمیته هایی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسمات تشکیل می شد.

وی ادامه داد: برای بهره بیشتر محرومان از دستگاه های دولتی و غیر دولتی و تقویت راه کارهای خدمت رسانی به جامعه هدف از جمله محرومین و مستضعفین که ولی نعمت های ما هستند کمیته همیاری و تشکل های مردمی تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی استان گیلان در تشریح کمیته همیاری، بیان کرد: در سطح کشور و در سطح استان گیلان، کمیته امدادخمینی مسئولیت سازمان ها و تشکلات مردمی که در این کمیته عضو هستند را برعهده دارد.

محمدی با اشاره به تقش موثر محرومان در دفاع از ارزش ها و ارمان های انقلاب، بیان کرد: فراهم‌سازی زمینه آشنایی هرچه بیشتر محرومان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی خدمات و دستاوردهای بیش از ۳دهه تلاش در حوزه محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی از اهداف ما است.

وی درباره اهداف تشکیل کمیته همیاری ابراز کرد: تدوین برنامه های مناسب برای ایجاد امید و نشاط مردم نسبت به انقلاب، برنامه ریزی شایسته به منظور بهره گیری از امکانات مردمی، برگزاری باشکوه مراسمات ایام دهه فجر به ویژه برای مراسم روزهای ۱۲ و ۲۲ بهمن، بحث شناسایی و شناخت ظرفیت ها و ایجاد برنامه ها با توجه به امکانات بویژه برای جامعه هدف محرومین از جمله دلایل تشکیل این کمیته است.

رئیس تشکل کمیته همیاری با اشاره به برنامه ریزی و نام گذاری روزهای دهه فجر بصورت روز شمار از ۱۲ تا ۲۲بهمن بیان کرد: ۱۲بهمن‌دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از جانبازان و روز دوم در۱۳ بهمن محفل انس با قرآن توسط دانش آموزان قرآنی و تجلیل از برترین های قرآنی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش نخبگان برتر دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد، انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی همایش خیرین و نیکوکاران، افتتاح مسکن کمیته مدد جویی، طرح های اشتغال، رونمایی و افتتاح از طرح نرم افزاری که متعلق به تامین اجتماعی است نیز برگزار و افتتاح می شود.

محمدی با بیان اینکه تجلیل از زنان برتر سرپرست خانوار از دیگر برنامه های دهه فجر است بیان کرد: در نهایت در روز ۲۲بهمن روز انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی کلیه اعضای این کمیته و مردم با حضور حداکثری خود در راهپیمایی ۲۲بهمن‌شرکت کنند.

رئیس تشکل کمیته همیاری از جمله برنامه های ویژه ایام دهه فجر، بیان کرد: به میمنت نزدیک شدن به چهارمین دهه از انقلاب اسلامی به این نیت ۴۰زندانی غیر عمد با کمک مؤسسات خیریه، مردم نهاد از طریق فضای مجازی کمک مالی جمع کرده و در آزادی این افراد در بند کمک خواهد شد.

وی با اشاره به کمپین مشهد اولی ها، گفت: هزینه سفر۱۳۹۶ نفر از افرادی که تاکنون امکان حضور در مشهد مقدس را نداشتند توسط خیرین و نیکوکاران پرداخت خواهد شد.

محمدی با اشاره به دلایل زیر پوشش قرار گرفتن افراد تحت پوشش کمیته امداد، بیان داشت: تصادفات، آسیب های احتماعی، اقتصادی، تک محصولی بودن زمین های کشاورزی و… باعث ضعیف شدن اقتصاد و مراجعه افراد به کمیته امداد بوده است.

** ۲ سال بیمه مددجویان در صورت شاغل شدن توسط کمیته امداد پرداخت می شود

رئیس تشکل کمیته همیاری و تشکل های مردمی دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۳هزار خانوار در گیلان شامل ۱۸۰هزار نفر، ‌تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۷۸هزارنفر از آنها را جمعیت سالمند تشکیل می دهد و خدمات مربوط به آنها شامل مسکن، مستمری بگیر، تعمیرات کلی و جزیی، خدمات درمانی و…است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با ایجاد شرایط لازم جهت خوداشتغالی، اشتغال پایدار، با اولویت روستاها عمل می کند، گفت: در این خصوص۱۳۰میلیارد تومان اعتبار در بحث اشتغال داشتیم و در اختیار حدود ۳هزار و ۷۰۰نفر وام اشتغال قرار دادیم.

محمدی در خصوص جذب فارغ التحصیلان تحت کمیته توسط شرکت های دولتی و غیردولتی، خاطرنشان کرد: هر کارفرمایی در شرکت های دولتی و غیردولتی که مددجویان را به کار بگیرد بیمه مددجویان طی دوسال توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی درباره دیگر اقدامات کمیته امداد بیان کرد: ۳هزار و ۳۵۰واحد ساخت خرید و تعمیر و بازسازی مسکن را با اعتبار ۳۱میلیارد تومان در اختیار خانواده های مددجویان، پرداخت کمک هزینه جهیزیه ۳هزار نوعروس و…بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با اشاره به افزایش ۷درصدی صدقات، بیان کرد: صدقات دریافتی جهت هزینه درمان، جهیزیه، وام کارگشایی، هزینه تحصیلی افراد تحت پوشش و..صرف خواهد شد.

منبع: دیارباران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه