در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

واردات کالاهای مشابه ساخت داخل آسیب جدی به تولید می زند/ برخی انتصابات یأس و ناامیدی را در بین مردم ایجاد می کند

نماز جمعه امروز ۶ بهمن با حضور مردم و مسئولان در یک هوای سرد و بارانی در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد.

واردات کالاهای مشابه ساخت داخل آسیب جدی به تولید می زند/ برخی انتصابات یأس و ناامیدی را در بین مردم ایجاد می کند

به گزارش ۸دی، نماز جمعه امروز ۶ بهمن با حضور مردم و مسئولان در یک هوای سرد و بارانی در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:

امام جمعه موقت تالش:

صدای شکستن استخوان های امپریالیسم آمریکا و اسرائیل را خواهیم شنید

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر حجت الاسلام جعفر صبرکار در خطبه های نماز جمعه تالش با اشاره به داستان حضرت یوسف در قرآن به لزوم صبر و شکیبایی در مشکلات و تلاش برای حل آن تأکید کرد.

وی با اشاره به حضور فرزند شهید صیاد شیرازی در نماز جمعه امروز تالش با اشاره به جنایات منافقین در به شهادت رساندن فرزندان ایران اسلامی، گفت: پیشرفت کشور ما باعث شد تا دشمن های ما هر روز نقشه ها و فتنه های جدیدی علیه ما تدارک ببیند.

امام جمعه موقت تالش با بیان اینکه دشمن دشمن است و دشمنی می کند، گفت: ما باید با وحدت در مقابل دشمن بایستیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) این ایام را تسلیت گفت و از زندگانی و صبر و صبوری ایشان در مورد مشکلات مطالبی بیان کرد.

حجت الاسلام صبرکار با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی و آغاز دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی آغاز آن با خروج باطل و آمدن امام و ایجاد نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با تأکید بر اینکه باطل رفتنی است، گفت: صدای شکستن استخوان های کمونیست را شنیدیم و صدای شکستن استخوان های امپریالیسم آمریکا و اسرائیل را نیز خواهیم شنید.

امام جمعه موقت تالش خاطرنشان کرد: انقلاب ما زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

امام جمعه رودبار:

دشمن برای اهدافش از قلم به مزدان استفاده می کند/ حرمت فاطمیه را در دهه فجر نگه دارید

به گزارش هشت دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام مسعود داودی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه رودبار، که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از گناه هایی که انسان مرتکب می شود بخاطر تکبر و کبر است.

وی با اشاره به کلامی از خانم حضرت زهرا(س) ادامه داد: نماز انسان را از کبر دور می کند.

امام جمعه رودبار، با اشاره به سالروز ایستادگی مردم آمل در برابر منافقین، گفت: در حماسه قیام مردم آمل مرد و زن در برابر منافقین ایستادند.

حجت الاسلام داودی به سالروز تحسن روحانیون در دانشگاه تهران اشاره کرد و ادامه داد: تحسن روحانیون و حمایت مردم باعث شد فرودگاه بروی امام باز بشود تا حضرت امام(ره) وارد کشور بشود.

وی ضمن تاکید بر بازخوانی حوادث انقلاب، بیان کرد: حضرت امام(ره) نظام شاهنشاهی را سرنگون کرد که مورد حمایت استکبار بود و بازخوانی حوادث انقلاب بر استحکام و تداوم آن قوت می بخشد.

امام جمعه رودبار در ادامه با گرامیداشت دهه مبارک دهه فجر، اظهار کرد: ورود و حضور امام تضمینی برای نظام حکومت اسلامی بود.

وی ضمن تسلیت شهادت فاطمه زهرا(س) فاطمیه اول، افزود: حرمت دختر نبی مکرم اسلام در مراسم های دهه فجر حفظ شود.

حجت الاسلام داودی، اضافه کرد: رفع مشکلات مردم باید از دغدغه مسئولین باشد لذا اگر مردم تلاش مسئولان را ببینند مشکلات را تحمل می کنند.

وی رونق تولید را مهم ارزیابی کرد و گفت: زمان تولید برنج در گیلان از در و دیوار کشور برنج وارد می شود.

واردات کفش و لباس در بازار عید آسیب جدی به تولید می زند

خطیب جمعه رودبار، بیان کرد: واردات کفش و لباس در بازار عید باعث آسیب جدی به تولید می شود، نگذاریم تولید کننده آسیب ببیند.

حجت الاسلام داودی، ابراز کرد: تدبیر و امید را سرلوحه شعار عده ای می بینیم اما در رفتار و کردارشان چیزی را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد یأس و نامیدی از قلم های قلم به مزدانِ فضاهای مجازی استفاده می کند، گفت: مبارزه با مفاسد باید بصورت جدی اجرا شود.

انتصاب برخی مسئولین یاس و ناامیدی را در بین مردم ایجاد می کند

امام جمعه رودبار، انتصاب افراد سالم و بی حاشیه در مدیریت را مورد تاکید قرار داد و گفت: نصب برخی مسئولین یاس و ناامیدی را در بین مردم ایجاد می کند.

حجت الاسلام داودی بیان نمود: فردی که توانایی و مدیریت ندارد را منصوب کنیم و بعد دستش را بگیریم اینور و آنور ببریم اینگونه که فقط چهار نفر باید دست مدیر منصوب را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه علما و دلسوزان مخالف پیشرفت و تکنولوژی نیستند، افزود: برخی کلام علما و دلسوزان نظام که بگونه ای دیگر در جاهای دیگر قلم می زنند ادم شک می کند اینها دلسوز کشور و نظامند.

داودی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری پیرامون فضای مجازی ادامه داد: برخی افراد داخل کشور می خواهند بگونه ای جلوه ای دهند که علمایی که دغدغه فضای مجازی دارند با پیشرفت مخالفند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مغلطه نکنید، وقتی دشمن نسبت به فعالیت تلگرام در کشورش حدود و شرط دارد چرا در کشور نباید به فضایی اهمیت داد که به وسیله دشمن مدیریت می شود.

امام جمعه ماسال:

تاریخ کشور و حوادث انقلاب باید بازخوانی شود/  تصور اینکه مردم نظامشان را به سادگی رها کنند صحیح نیست

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ماسال با اشاره به ششم بهمن سال ۱۳۶۰ سالروز غائله آمل، گفت: عصر پنجم بهمن منافقین و کمونیست ها شروع به تیراندازی کردند و تصور می کردند به علت مشغولیت رزمندگان می توانند براحتی منطقه را در اختیار بگیرند اما ایستادگی مردم آمل منتهی به شکست منافقین و پیام حماسی امام خمینی (ره) شد.

وی افزود: در آستانه دهه فجر باید یک بازنگری در تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم تا ضمن شناخت چهره آلوده رژیم سفاک ستمشاهی، دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی مرور شود.

امام جمعه ماسال افزود: عده ای در همین ایام به دنبال تطهیر رژیم شاهنشاهی بودند لذا باید تاریخ کشور خوانده شود تا ذلت دیروز و عزت بی نظیر امروز کشور لمس شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به پیش بینی های کارشناسان، گفت: ممکن است با کم آبی روبرو شویم در نتیجه کشاورزان از باران زمستانی استفاده کنند و شخم زمستانه بزنند تا در آینده مشکل نداشته باشیم.

وی بیست و دوم بهمن ماه را نماد حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: در فتنه اخیر برخی شعار رفراندوم دادند پاسخ ما به چنین فتنه گرانی این است که صبر کنید تا در ۲۲ بهمن رفراندوم واقعی را ببینید.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه دشمنان نتوانسته اند مردم ما را به خوبی بشناسند گفت: ما در کشور ضعف های غیر قابل انکاری داریم اما تصور اینکه مردم نظامشان را به این سادگی رها کنند صحیح نیست.

امام جمعه موقت رشت:

واردات کالاهای مشابه ساخت داخل آسیب جدی به تولید می زند

به گزارش ۸دی به نقل از دیارباران، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به در پیش رو به بودن ایام فاطمیه اول به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی را باید در فضاهای مختلف جامعه از جمله  اقتصادی، اجتماعی و… ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در زندگانی وصال الهی است، گفت:کسانی که از سال های عمر خود و کارهایی که انجام داده اند اظهار رضایت دارند غالبا افرادی هستند که در طول زندگی خدا را در نظر گرفته و در مسیر وصال به معبود حرکت می کنند.

امام جمعه موقت رشت در  ادامه با اشاره به مهم بودن مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی، گفت: مسئولان نظام از جمله قضات و… اگر دچار تخلف شوند، آبروی نظام را خدشه‌دار و مردم را نیز دلسرد می کنند.

پوررضا در ادامه  با اشاره به‌روز گمرک با اشاره به قاچاق سالانه ۱۲ هزار دلار کالای قاچاق به کشور، گفت: این موارد همچون واردات کالاهای مشابه ساخت داخل آسیب‌های بسیار جدی به تولید داخلی وارد می کند.

وی با بیان اینکه واردکنندگان کالاهای قاچاق سفره‌های تولیدکننده گان داخلی و مردم را آتش می‌زنند، ادامه داد: باید دست سرمایه‌دارانی که موجب صادرات تولیدات ایرانی می‌شوند را بوسید.

امام‌جمعه موقت رشت در ادامه با اشاره به سالروز ورود امام خمینی به کشور و آغاز دهه فجر، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است برای ترویج اهداف و آرمان های نظام انقلاب اسلامی و خصوصیات آن است.

حجت الاسلام پوررضا در ادامه با اشاره به سفر وزیر رفاه و تعاون به گیلان، گفت: گردشگری گیلان ظرفیت بالایی برای حل معضل اشتغال و پیشرفت استان است.

امام جمعه صومعه سرا:

موضوعات حماسی باید در کتاب های درسی  آورده شود

به گزارش ۸دی به نقل از واران نیوز، حجت الاسلام اسماعیل صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه انسان مؤمن باید زمان شناس باشد و به موقع به میدان بیاید قبل از اینکه دیر شده باشد، اظهار کرد: فرعون وقتی داشت غرق می شد گفت ایمان آوردم اما دیگر دیر شده بود.

وی با اشاره به حماسه تاریخی مردم آمل و حرکت زمانشناسانه آنها در مقابله با ضد انقلاب و منافقین در ۶ بهمن ۱۳۶۰ افزود: تنها شهری که امام در وصیت نامه اش از آن نام برده و از مردم آن تشکر کرده شهر آمل است.

امام جمعه صومعه سرا با تاکید بر اینکه این موضوعات حماسی باید در کتاب های درسی دوران دانش آموزی و دانشگاه آورده شود، گفت: نکند هنوز جریان سند ۲۰۳۰ رگ و پی اش در مملکت ادامه دارد و با درگیر کردن ما در حاشیه آرام آرام دارند کار خودشان را انجام می دهند.

خطیب نماز جمعه صومعه سرا با بیان اینکه ان شالله که این خبر ممنوعیت بازدید دانش آموزان از گلزار شهدا دروغ باشد، تصریح کرد: الله اکبر از نادانی و جهالت بعضی ها، نکند پشت پرده خبرهایی است و ما از آنها خبر نداریم و آرام آرام دارند این سند ۲۰۳۰ را در کشور اجرا می کنند.

صدیقی با تاکید بر اینکه معنی ندارد بگویند دانش آموزان را سر مزار شهدا نمی بریم چون افسردگی می آورد اظهار کرد: دانش آموز باید بداند در چه مملکتی دارد زندگی می کند و چه انسان های بزرگی برای این کشور زحمت کشیده اند و از جان خود گذشته اند.

 

امام جمعه موقت سیاهکل:

مردم از گرانی به ستوه آمده اند/ مسئولان! اگر وعده می دهید پایش بمانید

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، حجت الاسلام و المسلمین احمد کیماسی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف اظهار کرد: هفته پیش رو هفته پر تبعاتی خواهد بود، زیرا ما در جلگه هستیم و محل جمع شدن بارش ها به خصوص برف خواهیم بود.

وی افزود: نگذاریم برف در کوچه ها انباشته شود، اگر شهرداری نیامد خودمان دست به کار شویم، هرکس میتواند منزل خودش را بیمه کند، این نعمت بزرگ الهی را شکر میکنیم چرا که خیلی ها اسیر خشکسالی هستند.

امام جمعه موقت سیاهکل تصریح کرد: در تهران زلزله آمد بعضی ها با یک پتو به بیرون از خانه آمدند، اگر میتوانی با یک پتو زندگی کنی چرا لوستر خانه ات ۹۰ میلیون تومان است.

کیماسی با بیان اینکه وعده‌های دیروز شیب ملایم بود، گفت: امروز این مردم از گرانی به ستوه آمده اند، اگر وعده می دهید پایش بمانید، مردم را بیخودی امیدوار نکنید.

وی ابراز کرد: در اتفاق های گذشته خیلی ها پهلوی را صدا زدند، بیاید چه کند، چادر از سر نوامیس ما بردارد، به سیدالشهدا اهانت کند و یا محرم را تعطیل کند.

امام جمعه موقت سیاهکل افزود: نیروهای دریایی پهلوی اول در برابر متفقین بیشتر از پنج ساعت دوام نیاورد، اما ما امروز ابهت کل دنیا را زیر سئوال برده ایم.

کیماسی خاطرنشان کرد: خیلی ها در سایت های مجازی به صورت شبانه روزی در حال کار کردن علیه نظام جمهوری اسلامی هستند و شبهه های بسیار زیادی در ذهن جوانان ایجاد کرده اند.
وی با بیان اینکه بعضی ها دوران فلاکت بار پهلوی و شاهنشاهی را زیبا جلوه میدهند، گفت: در آن دوران بی حیایی رواج داده میشد و امروز اسلام و شادی های اسلامی که دور از هر نوع گناه است رواج داده میشود.

امام جمعه موقت سیاهکل بیان کرد: جوان می آید و می پرسد که چرا خانه های عفاف الان وجود ندارد، جوابش این است که وجود دارد؛ اما خواهر و مادر من و شما حاضر نیستند به آنجا بروند و به لطف خداوند به غیرت دینی رسیده‌ایم که در دوران پهلوی به چشم هم نمی آمد.

کیماسی با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه مقارن شده است، گفت: ایام فاطمیه را حرمت نگه دارید و دهه فجر و فاطمیه را باهم جمع ببندیم، ما را محکوم کردند که شما افسرده هستید، نه، هیچ شادابی لذیذ تر از اشک ریختن برای اهلبیت (ع) نیست.

وی با بیان اینکه تکیه زدن بر جایگاه امام زمان (عج) بدون عنایت ایشان ممکن نیست، تصریح کرد: چه بسیارند افرادی که خود را نائب امام زمان (عج) خواندند و به دست امام زمان (عج) رسوای عالم شده اند.

امام جمعه موقت سیاهکل افزود: ۴۰ سال است که دو سلاله پاک رسول خدا (ص) بر جایگاه نائبی امام زمان (عج) نائل هستند و محبوبیت آن ها روز به روز بیشتر می شود و این بدون توجه ویژه امام زمان (عج) امکان پذیر نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه