تداوم نابه‌سامانی‌ها در بیمارستان جدید آستارا

بیمارستان جدید شهرستان آستارا پس از گذشت هشت ماه از افتتاح آن با مشکلات فراوانی از جمله نبود پزشک متخصص، نوبت‌دهی ضعیف در درمانگاه، نبود سی‌تی‌اسکن و ریزش سقف کاذب مواجه شده و مردم این شهرستان نسبت به مسائل بهداشتی، فیزیکی، تجهیزاتی و نیروی انسانی این بیمارستان گلایه‌مند هستند.

تداوم نابه‌سامانی‌ها در بیمارستان جدید آستارا

به گزارش هشت دی،بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی این شهرستان معروف به بیمارستان شهید بهشتی واقع در میدان پرستار در ۱۰ فروردین ماه سال جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان که مساحت آن ۲۰ هزار و ۶۵۰ مترمربع است ۵۶۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده و به بخش‌های مختلفی نظیر داخلی و جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، پشتیبانی، مراقبت ویژه، اورژانش، درمانگاه تخصصی، آزمایشگاه و کلینک‌های درمانی مجهز است.

اکنون پس از گذشت هشت ماه از افتتاح بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی شهید بهشتی شهرستان آستارا، بیماران هنگام مراجعه به مسئول پذیرش آن با این جمله مواجه می‌شوند که تا پایان این ماه پزشک متخصص در بیمارستان جدیدالافتتاح این شهرستان وجود ندارد.

بر اساس تحقیقات میدانی انجام‌شده بیمارستان جدید شهید بهشتی شهرستان آستارا از داشتن پزشک متخصص در بخش‌های مختلف نظیر زنان و زایمان، جراحی، اطفال، قلب، داخلی، ارتوپدی و چندین تخصص دیگر با کمبود شدید مواجه بوده و مردم این شهرستان نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند.

بیمارستان جدید شهرستان آستارا علارغم ظاهر شیک و جذاب آن، فاقد داروخانه، آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی بوده و تعداد بسیاری از بیماران جهت انجام زایمان، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی به مراکز درمانی خارج از آستارا به‌ویژه شهرستان‌های رشت و اردبیل مراجعه می‌کنند.

بیماران از نحوه نوبت‌دهی درمانگاه تخصصی بیمارستان جدید شهرستان آستارا گلایه داشته و اعتقاد دارند که در اکثر درمانگاه‌های تخصصی کشور نوبت‌دهی بدون حضور بیمار و به‌صورت تلفنی انجام می‌شود ولی در این درمانگاه بیمار یا همراه بیمار باید جهت نوبت‌گیری از ساعت شش صبح در درمانگاه حضور داشته باشد.

مراجعه‌کنندگان به درمانگاه تخصصی بیمارستان جدید شهرستان آستارا جهت نوبت‌گیری بیشتر مواقع با عدم حضور پزشک متخصص مواجه می‌شوند که این مسأله برای بیماران سال‌خورده و بدحال مشکل ایجاد می‌کند. هم‌چنین در برخی موارد هنگام نوبت‌دهی به بیماران، دوستان و آشنایان در اولویت قرار می‌گیرند.

بیمارستان جدید شهرستان آستارا با آن ظاهر شیک و جذاب خود به‌لحاظ فیزیکی و نظافت اعم از سرویس بهداشتی، تخت، ملحفه، سقف کاذب و کف سالن در بسیاری از مواقع دچار مشکل بوده و تکریم ارباب‌رجوع توسط برخی از کارکنان بیمارستان با بیماران و همراهان آن‌ها شایسته مردم با فرهنگ آستارا نیست.

یونس رنجکش فرماندار شهرستان آستارا ضمن انتقاد شدید از شرایط نامناسب خدمات‌دهی بیمارستان جدید این شهرستان گفته بود پس از بررسی مسائل و مشکلات این بیمارستان، برای بهبود خدمات‌دهی در آن، از طریق مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال پی‌گیری و رفع هرچه سریع‌تر این مشکلات هستیم.

شهرام حسین‌نژادی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز پیشتر گفته بود خدمات‌رسانی در بیمارستان جدید این شهرستان با تجهیزات جدید مورد استقبال و رضایت مردم قرارگرفته و وجود مشکل در خدمات‌رسانی بیمارستان مذکور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شایعه بوده و صحت ندارد.

حال باید منتظر ماند دید آیا مسئولان ذی‌ربط تدبیری برای حل مشکلات فراوان بیمارستان شهید بهشتی شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا که هر روز خیل عظیمی از بیماران داخلی و خارجی برای درمان به آن مراجعه می‌کنند را دارند یا خیر؟

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه