رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آستارا:

نخستین خانه هلال در آستارا فعال شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آستارا گفت: نخستین خانه هلال شهرستان آستارا در مسجد حضرت محمد (ص) افتتاح شد.

نخستین خانه هلال در آستارا فعال شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  بابک حیدرزاده روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: هدف از تشکیل خانه‌های هلال، توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی و افزایش تاب‌آوری شهروندان در مقابله با حوادث و تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر است.

وی در ادامه افزود: خانه‌های هلال مرکز جذب و سازماندهی تیم‌های امدادی آموزش‌دیده داوطلب است و یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر با تأسیس خانه‌های هلال آغاز فوری عملیات امداد و نجات توسط مردم تا رسیدن سازمان‌های امدادرسان است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آستارا تصریح کرد: خانه‌های هلال شهری و روستایی زمینه مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را نیز فراهم می‌کند و تمامی فعالیت‌های خانه‌های هلال بر اساس ظرفیت‌های مردمی و کاملاً داوطلبانه انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مهدی تیموری مسئول خانه هلال‌احمر مسجد حضرت محمد (ص) نیز در حاشیه این مراسم گفت: در گذشته در روستاها کانون‌های روستایی جوانان و خانه‌های داوطلب فعالیت داشتند؛ اما خانه‌های هلال متشکل از اعضای جوانان، نجاتگران و داوطلبان خواهد بود و جمعیت هلال‌احمر کار تجهیز و ارائه آموزش‌های امدادی لازم به اعضای این خانه‌ها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف تشکیل خانه‌های هلال آموزش و تربیت نیروهای آماده از میان ساکنین روستاها و شهرها برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در نبود نیروهای امدادرسان است و علاوه‌برآن فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی هم با حضور افراد مراجعه‌کننده ارائه خواهد شد.

 امام‌جماعت و مسئول خانه هلال مسجد حضرت محمد (ص) بیان کرد: مسجد به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مهم مردمی می‌تواند فضای مناسبی برای تشکیل گروه‌های مردمی در امدادرسانی به مردم باشد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اساس تشکیل جمعیت هلال‌احمر نیز بعد مردمی‌بودن آن است و ما در این مسجد از همه توان خود استفاده خواهیم کرد تا جمعیت و داوطلبان واجد شرایط خوبی را جذب کرده و آموزش دهیم تا در موقع لزوم بتوانند به امدادرسانی بپردازند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه