سوء استفاده «کاسبان اربعین» از عاشقی مردم؛

درآمد زایی منطقه آزاد اروند از زائرین اربعین حسینی! + تصاویر

با اینکه در سال ۹۴ دریافت عوارض خروج از کشور در مزرهای شلمچه، مهران و چذابه حذف شده بود اما این عوارض پس از دو سال دوباره بازگشته است.

درآمد زایی منطقه آزاد اروند از زائرین اربعین حسینی! + تصاویر

به گزارش ۸دی، موج حضور زائران از سراسر کشور برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شدت گرفته است و هر روز جمعیت بیشتری برای سفر به کربلا عازم مرز های کشور می شوند اما با این وجود گویا دولت ناکامی خود در برجام و بهبود وضعیت اقتصاد کشور را می خواهد با دریافت هزینه های بی مورد از زائران امام حسین (ع) جبران کند و ایام اربعین بهترین زمان برای کاسبی تلقی شده است!

با اینکه در سال ۹۴ دریافت عوارض خروج از کشور در مزرهای شلمچه، مهران و چذابه حذف شده بود اما این عوارض پس از دو سال دوباره بازگشته است و زائران در مرز شلمچه و منطقه آزاد اروند باید مبلغ ۱۲۵۰۰ تومان به ازای هر نفر با عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت کنند در حالی که چنین مبلغی در مرزهای چذابه و مهران دریافت نمی شود.

این سنگ اندازی ها و دریافت هزینه های بی مورد به بهانه های مختلف از زائران باعث شد تا امام جمعه خرمشهر روز گذشته و در خطبه های نماز جمعه این شهر اانتقادات تندی را خطاب به مسئولان مربوطه بیان کند. حجت الاسلام موسوی در خصوص دریافت عوارض خروج از کشور در مرز شلمچه و توسط منطقه آزاد اروند بیان داشت: گرفتن عوارض از زائران توسط منطقه آزاد اروند از دیگر هزینه‌های اربعین حسینی است، این هزینه برای سفرهای غیر ضروری خارجی و سفره‌های رنگین مسؤولان منطقه آزاد اروند هزینه می‌شود.

امام جمعه خرمشهر همچنین با بیان اینکه عوارض اربعین حسینی در مرز شلمچه برای کانادانشینان است ، به مسئولان هشدار داد که تا ۲۴ ساعت آینده بایست عوارض خروج از کشور در منطقه آزاد اروند برداشته شود.

با این وجود و طبق گزارش های میدانی دریافت شده از مرز شلمچه مشخص شده است که این عوارض تا به امروز از برخی از زائران دریافت شده و افرادی که نسبت به آن اعتراض کنند می توانند بدون پرداخت عوارض از مرز شلمچه عبور کنند که این مسئله حاکی از بی تدبیری دولت تدبیر و امید در این خصوص و پهن بودن بساط کاسبی مسئولان می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه