کوچکی نژاد در گفتگو با 8دی:

هیچ چیز از برجام باقی نمانده است / کشورهای متعهد در برجام گوسفندوار دنبال آمریکا هستند

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: کشورهای متعهد در برجام که طرف مقابل کشور ما هستند گوسفندوار از طرف آمریکایی حمایت کرده و دنبال روی آنها هستند.

هیچ چیز از برجام باقی نمانده است / کشورهای متعهد در برجام گوسفندوار دنبال آمریکا هستند

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به تلاش‌های بسیار تیم هسته‌ای ایران و وزارت امور خارجه در رابطه با برجام بعنوان یک توافق بین المللی، اظهار داشت: از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود که آمریکایی‌ها هیچ کاری را به نفع جمهوری اسلامی ایران انجام نمی دهد.

وی امید به آمریکایی‌ها را ساده‌اندیشی توصیف کرد و افزود: باید همه‌ی مسئولین کشوری مکر آمریکایی را بدانند و گاهی اوقات این ساده‌اندیشی است که فکر می‌کنیم آمریکایی‌ها کاری به نفع جمهوری اسلامی می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهار دهه از تلاش آمریکایی‌ها برای براندازی نظام، گفت: چندین کشور غربی نیز پای توافق نامه برجام را امضاء کرده‌اند و من معتقدم که کشورهای متعهد در برجام گوسفند وار به دنبال آمریکا هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملا فرانسه، انگلیس و آلمان تصمیم گیرنده نیستند یعنی قابل به تصمیم‌گیری نیست و هر چه که آمریکا بگوید همان خواهد شد.

کوچکی نژاد با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه تعدادی از اشخاص و نهادهای ایران، گفت: ما مشاهده می‌کنیم که تعدادی دیگر از مقامات و نهادهای ما مورد تحریم جدید آمریکا قرار گرفتند و این تحریم‌ها پایان‌پذیر نخواهند بود و یقینا ادامه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری معتقد بودند که برجام هم جسم و هم روحش از بین رفته است، تصریح کرد: هیچ چیزی از برجام باقی نیست و عملا آمریکایی‌ها برجام را نقض کردند و می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته نظارت بر برجام باید در مقابل با بدعهدی‌های آمریکا در برجام تصمیم بگیرد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه ما نیز در برجام باید از موضوع قدرت به موضوع نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: کاری که ما در عراق و سوریه با آمریکایی‌ها کردیم از موضع قدرت بود و باید برخورد ما با آنها قاطعانه باشد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه آمریکایی‌ها دنبال ما می‌دوند و در پی اتفاقاتی که در سوریه و عراق به پشتیبانی ایران دیده‌اند به سمت ما آمده اند، تصریح کرد: باید با قدرت و اقتدار در عین مذاکره سیاست های نظام را در برجام پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه همه‌ی توافقات باید پشتوانه اقتدار داشته باشد، افزود: هر جا که در آن ضعف وجود داشته باشد آمریکایی‌ها چند قدم جلو تر خواهند آمد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به سادگی از مسائل عبور می‌کنیم اما چیزی در زیر سایه برجام عاید ما نشده است، مطرح کرد: امیدواریم هیئتی که همیشه طرفدار آمریکایی‌ها هستند تصمیمی قطعی بگیرند و ما هم بتوانیم غنی‌سازی خود را در هسته‌ای مقتدرانه ادامه دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
پس اگر امریکا بخواهد می توان اندک استفاده ای از برجام برد. در مورد امریکا آقای نوبخت فرمودند: دولتی که برجام را با ما امضا کرده رفته و جمعی که بر سر کار آمده نیز با اراده پاره کردن برجام وارد کاخ سفید شده است. اگر فرض کنیم دولت ما چنین وضعیتی را پیش بینی نمی کرده است باید گفت «برجام هیچ»
در حاشیه