وزیر سابق آموزش و پرورش:

خصوصی سازی در آموزش و پرورش استراتژی اشتباهی بود

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: گرچه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات شایانی در آموزش و پرورش انجام شده اما برای این وزارتخانه در حد و اندازه نظام ارزش قایل نشدند.

خصوصی سازی در آموزش و پرورش استراتژی اشتباهی بود

به گزارش هشت‌دی حمیدرضا حاجی بابایی، در ششمین همایش پاسداشت مدیران و معاونان ادارات آموزش و پرورش گیلان در رشت اظهار کرد: همه کشورهای پیشرفته در امنیت، بهداشت و آموزش سرمایه‌گذاری کردند که اهمیت بخش آموزش بیشتر از مقوله‌های دیگر است.

وی افزود: در آینده نزدیک و حتی هم‌اینک حرف اول را در جهان انسان آگاه می‌زند و شاهدیم که فرق کشور ما با کشورهایی همچون عراق و سوریه این است که مردم ما آگاه‌تر بودند و دشمنان نتوانستند امنیت ما را بر هم بزنند پس مقوله آموزش بسیار مهم است.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: اگر خواهان ترقی کشور در همه زمینه‌ها هستیم باید آموزش و پرورش قدرتمندی داشته باشیم چون اقتصاد، امنیت و حتی بهداشت نیز وابسته به آموزش هستند و افرادی که دانایی و دانش کافی داشته باشند، در این زمینه‌ها می‌توانند به خوبی عمل کنند.

وی اضافه کرد: ما به اندازه کافی برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری و خرج نکردیم و یکی از استراتژی‌های اشتباه ما نیز در این وزارتخانه، خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش بود و این در حالی است که ما مکلفیم که مدارس زیبایی برای مردم بسازیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: عدم توجه به آموزش و پرورش باعث شده تا ضربات شدیدی بخوریم اما باید شرایط این وزارتخانه به جایی برسد که برترین فارغ‌التحصیلان رغبت استخدام در این وزارتخانه را داشته باشند و وزیر آموزش و پرروش نیز باید در کابینه دولت از جایگاه رفیعی برخوردار باشد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر موارد از طریق آموزش و پرورش در جامعه قابل اصلاح هستند و به همین جهت بهادادن به این زوارتخانه بسیار مهم است و به طور حتم در مجلس نیز هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم.

قرارگرفتن کل اقتصاد کشور در دست مردم

وی در ادامه به اهمیت قرارگرفتن اقتصاد به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید کل اقتصاد کشور به بخش خصوصی و مردم واگذار شود که به طور حتم از این طریق مشکلات موجود در بخش اقتصاد ، مسکن و سایر موارد برطرف می‌شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش به گرانی خودرو اشاره کرد و افزود: هم اینک تولید خودرو به یک میلیون رسیده و اگر این تولید به بخش خصوصی واگذار شود در آینده نزدیک شاهد تولید حداقل ۲ میلیون خودرو در سال خواهیم بود که با این امر قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: همچنین دولت اعلام کرده که سالی یک میلیون مسکن می‌سازد که البته قادر به چنین کاری نیست اما باید یک میلیون قطعه زمین رایگان دراختیار مردم قرار دهد و به آنان وام پرداخت کند تا ساخت مسکن را مردم برعهده گیرند.

حاجی بابایی در خاتمه بیان کرد: به هرحال دولت و مجلس در کنار هم تلاش می‌کنند تا مشکلات موجود برطرف شود اما برای برطرف شد این مشکلات باید به آموزش و پرورش بهای بیشتری داد و از سوی دیگر اقتصاد را به بخش خصوصی و مردم واگذار کرد.

در ششمین همایش پاسداشت مدیران، روسا و معاونان ادارات آموزش و پرورش گیلان، تعدادی از نمایندگان مردم شهرهای مختلف این استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان اداره کل آموزش و پرورش گیلان، فرهنگیان، معلمان و بازنشستگان این اداره حضور داشتند.

بودجه ۲۵۰ هزار میلیاردی آموزش و پرورش

جبار کوچکی نژاد نیز در ششمین همایش پاسداشت مدیران، روسا و معاونان ادارت آموزش و پرورش گیلان در رشت اظهار کرد: با وجود اینکه بودجه کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است بودجه آموزش و پرورش کمتر از ۱۵ درصد این بودجه است.

وی افزود: این در حالی است که این بودجه در سال‌های گذشته به ۱۵ درصد بودجه کشور نیز می‌رسید اما بودجه کنونی این وزارتخانه این میزان تصویب شده است.

کوچکی نژاد به رتبه‌بندی حقوق فرهنگیان نیز اشاره کرد و ادامه داد: همسان سازی حقوق فرهنگیان ازسوی مجلس تصویب شده و یک میلیون فرهنگی در حال رتبه‌بندی هستند اما با این ساختار آموزش و پرورش رتبه‌بندی امکان‌پذیر نیست و باید ساختار تغییر کند.

نماینده مردم رشت در مجلس به سخنان مقام معظم رهبری نیز اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری از عدم ثبات مدیریت، عدم اجرای سند تحول در مدارس و مدارس دولتی گله داشتند که این موارد باید سرفصل‌های کار ما در آموزش و پرورش باشد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سرفصل‌ها را دراختیار ما قرار دادند و باید ثبات مدیریت در آموزش و پرورش ایجاد شود تا با تغییر دولت، مسئولان وزارت آموزش و پرورش تغییر نکنند. ضمن اینکه اجرای سند تحول در مدارس اجرایی نشده و باید منابع تامین و قوانین مربوط به این امر تصویب شود تا اجرای این سند نیز در مدارس عملی شود.

وی به هفته معلم نیز اشاره و اظهار کرد: معلمان در طول فعالیت خود میلیون‌ها نفر را باسواد می کنند و راه و رسم زندگی را به آنان می آموزند و کار بسیار مقدسی را در ودران خدمت خود انجام می‌دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه