امام‌جمعه آستارا:

سرنوشت سال ۵۹ درس عبرتی است برای کسانی که می‌خواهند در بین مردم دودستگی ایجاد کنند

امام‌جمعه شهرستان آستارا در خطبه های نماز جمعه گفت: مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری به گفتمان انقلاب اسلامی رأی دادند.

سرنوشت سال ۵۹ درس عبرتی است برای کسانی که می‌خواهند در بین مردم دودستگی ایجاد کنند

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه در آستانه اتمام لیالی پرفیض قدر قرار داریم اظهار کرد: اهمیت شب ۲۳ ماه مبارک رمضان نسبت به شب‌های ۱۹ و ۲۱ بیشتر است.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به فرارسیدن سالروز به شهادت رسیدن حضرت علی(ع) در بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان، این روز را روز یتیمی اهل‌بیت و شیعیان جهان اسلام دانست و گفت: حضرت علی(ع) به بشریت تعلق داشت و به شهادت رسیدن ایشان، عالمی را عزادار کرد.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در زمان خود گرفتار افراد جاهل شد و حق ایشان به درستی ادا نشد افزود: نخستین امام شیعیان جهان اسلام، جلوتر از زمان خود بودند و عظمت وجودی ایشان باید برای دنیا بازگو شود.

خطیب جمعه آستارا نقش کشاورزی در این شهرستان را با توجه به ظرفیت های موجود، کم‌رنگ دانست و گفت: زمانی آمار صادرات محصولات کشاورزی از مرز زمینی گمرک این شهرستان برای کشاورزان شهرستان آستارا امیدوارکننده است که محصولات تولیدی کشاورزان این شهرستان به خارج از کشور صادر شود.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه عمده کار روستاییان کشاورزی بوده و متولیان امور روستایی باید امکانات رفاهی و خدماتی از جمله آب شرب و راه‌های روستایی را در روستاها افزایش دهند، گفت: بسیاری از روستاییان به دلیل نبود امکانات رفاهی و خدماتی در حال کوچ از روستاها به شهرها هستند.

وی با بیان اینکه در منطقه شاهد تحولات بسیاری از جمله اقدامات آل‌سعود و تکفیری‌ها در عراق، یمن و سوریه و حوادث تروریستی در کشورهای اسلامی و ترقه‌بازی‌های اخیر در ایران هستیم، خاطرنشان کرد: همه این اقدامات با هدف تحت شعاع قرار دادن و به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و قدس است.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیأت دولت و رؤسای سه قوه، اظهار کرد: در بحث اجرای قوانین تصویب شده از سوی مجلس، دولت باید با جدیت تمام ورود کند و مخاطب اصلی این «بشودها» از منظر مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور منتخب مردم و هیأت دولت است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص دوقطبی شدن جامعه، گفت: رأی به دو گفتمان که در روزهای اخیر از سوی برخی از رجال سیاسی کشور مطرح شد از مصادیق دوقطبی سازی است و در صورت دوقطبی شدن، کشور و مردم آسیب می‌بینند.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه در گذشته دوقطبی را تجربه کرده‌ایم و سرنوشت سال ۵۹ درس عبرتی است برای کسانی که می‌خواهند در بین مردم دودستگی ایجاد کنند، افزود: در ایران اسلامی یک گفتمان وجود دارد و مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری به گفتمان انقلاب اسلامی رأی دادند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اگر ما تبلیغات اسلامی نداشته باشیم جامعه از مسیر اصلی منحرف می‌شود و به ناکجاآباد می‌رود لذا مبلغین و علمای سنگر تبلیغ در منابر با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید باید از اسلام و آموزه‌های دینی دفاع کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه