انقلاب اسلامی، ضرورت تداوم، موانع تداوم

پیروزی انقلاب اسلامی درسال۱۳۵۷آغاز تحولات عمیق تری بود که درایران وبعدها درسایر کشورهای اسلامی وحتی غیر اسلامی محقق شد. نقطه عطف این تغییر، وقوع انقلاب به نام خدا و به نام اسلام بود.

انقلاب اسلامی، ضرورت تداوم، موانع تداوم

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، بیان در بروزرسانی خود نوشت:

پیروزی انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۷ آغاز تحولات عمیق تری بود که درایران وبعدها درسایر کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی محقق شد. نقطه عطف این تغییر، وقوع انقلاب به نام خدا و به نام اسلام بود. در قرن بیستم که قرن پایان دینداری و معنویت نام گرفته بود وقوع انقلاب اسلامی افکار و نگاه ها را به سمت خود جلب نمود و بیانگر آن شد که حتی می توان درظلمت و گمراهی قرن بیستم که قرن سیطره ایسم ها و تئوری های بشری بود، از حاکمیت خداسخن گفت و حکومت الهی را مستقرنمود. نفس این حادثه خود بزرگ بود و البته موجب تغییرات اساسی نیز گردید که موضوع سخن این یادداشت نیست. این یادداشت اصل تداوم انقلاب را موضوعی پذیرفته شده می پنداردوبنادارد عوامل تداوم انقلاب را مورد بررسی قرار دهد.

قطعا درهر پدیده ای عوامل “مُحدثِه” میتوانند عوامل”مُبقیِه” نیز باشند. در انقلاب اسلامی ایران میتوان سه عامل مهم و برجسته؛ رهبری- مردم و تئوری(دین اسلام) را مشاهده نمود. پیوند بین این سه عامل پیروزی انقلاب اسلامی را موجب شد.

پس می توان تداوم انقلاب اسلامی را نیز درپیوند منطقی این سه عامل وحرکت صحیح آهریک از آن ها برمدار تعیین شده دانست. هر چند تلاش های فراوان برای قطع اتصال این سه عامل نتوانسته تاکنون آن ها را ازهم جداکند اما نمیتوان از وجود برخی موانع برای پیشرفت سریع حرکت انقلاب اسلامی درطی مراحل خود چشم پوشی نمود. بدون تردید یکی از انحرافات موجود، تقلیل اهداف برخاسته از تئوری انقلاب(اسلام) است. همچنانکه کلمه توحید دراسلام نفی الوهیت وربوبیت و موثر ندانستن نیروهای غیر خدائی است پذیرش تئوری انقلاب اسلامی که وجه اجتماعی توحید فردی است نپذیرفتن ربوبیت و رد منشاء اثربودن قدرتهای شیطانی است. پذیرفتن تاثیر”کدخدا” و تلاش برای بهبود رابطه و ساختن با “کدخدا” از این ضعف اعتقادی ناشی میشود.همینطور اگر دیدگاهی مردم را فاقد صلاحیت برای دانستن بداند و آنان راصرفاً در شکل آرای انتخاباتی ببیند و نیمی از مردم را طرفدار بی قانونی و خشونت طلب و افراطی بداند و به اقشار مختلف مردم بصورت رسمی توهین روا دارد یکی دیگر از مصادیق انحراف و مانع تداوم انقلاب اسلامی به حساب می آید……و علی رغم انحرافت و کج فهمی ها و شیطنت ها، آنچه حقیقت دارد و در واقعیت صحنه رخ مینماید پیوند محکم رهبری و مردم حول محور اسلام ناب محمدی(ص) است که نوید بخش تداوم حرکت انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود. ان شاءالله

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه