رییس مجمع نمایندگان گیلان:

عباسی پس از اقدام عجیب رئیس سازمان بودجه گیلان: فعالیت مدیران دولتی در ستاد انتخاباتی خلاف قانون است

رییس مجمع نمایندگان گیلان گفت: هیچ مدیری همزمان در پست اجرایی نمی تواند در ستادهای انتخاباتی فعالیت داشته باشند.

عباسی پس از اقدام عجیب رئیس سازمان بودجه گیلان: فعالیت مدیران دولتی در ستاد انتخاباتی خلاف قانون است

به گزارش ۸دی،

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در واکنش به حضور برخی از مسؤلان دولتی استان در ستادهای انتخاباتی، اظهار کرد: متأسفانه بعد از گذشت سالها از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و بعد از برگزاری چندین دوره انتخابات از ریاست جمهوری تا مجلس و شوراهای اسلامی در این دوره نیز شاهد چنین رفتارهایی هستیم.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: متأسفانه در این دوره شاهد ورود علنی برخی از افراد هستیم که سمت های اجرایی دارند و در جریان تبلیغات انتخاباتی وارد شده اند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در گیلان هم شاهد این قضیه هستیم که بسیار واضح و مشهود است، اضافه کرد: در شب گذشته چنین رفتارهایی از مسئولان و معاونت های دولتی دیده شده است که به شکل نامحسوس فعالیت می کنند.

عباسی با تأکید بر اینکه برخی از مدیران ارشد استان برای راه اندازی ستاد انتخابات رییس جمهور علنا وارد شده اند، افزود: این موضوع شایسته این مدیران نیست.

وی با اشاره به این نکته که با وجود اینکه مدیران منتصب به دولت هستند و طبیعی است که موافق این امر هستند که با استمرار حضور رییس جمهور فعلی در دولت بعد حضور داشته باشند، اضافه کرد: ولی با توجه به مسؤلیتی که دارند نباید جنین امری صورت بگیرد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان، گفت: این مسؤلان اجرایی برای صیانت از آرای مردم و جلوگیری از ایجاد شبهه برای مردم تلاش کنند و به وظایف اجرایی خود عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم خودشان بینش سیاسی بالایی دارند و فرد شایسته را از غیر شایسته تشخیص می دهند، افزود: مردم تشخیص می دهند که در جریان انتخاب افراد به عنوان رییس جمهور چگونه عمل کنند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان افزود: مدیران دولتی برای اینکه در ستاد انتخابات کاندیداها فعالیت کنند باید مسیرهای قانونی را طی کنند، تصریح کرد: راه های قانونی برای این امر تعریف شده و وجود دارد.

عباسی با بیان این نکته که مدیران با انصراف از سمت دولتی می توانند در ستادهای انتخاباتی فعالیت کنند، اضافه کرد: این دست از مدیران باید از سمت خود استعفا دهند و سپس وارد فعالیت علنی در ستادهای انتخاباتی کاندیداها شوند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه هیچ مدیری همزمان در پست اجرایی نمی تواند در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: این کار قانونی نیست.

عباسی در خاتمه اظهار کرد: این رفتارها اجحاف در حق سایر کاندیداها و بی توجهی به دموکراسی و مردم سالاری دینی است و مردم خودشان با بررسی عملکرد دولت رأی خود رابه فرد شایسته می دهند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه