عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای رشت:

فرماندار رشت در تائید صلاحیت ‌فعالان فتنه برای ‌انتخابات شوراها‌ نقش دارد‌

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت گفت: فرماندار رشت در تائید صلاحیت ‌فعالان فتنه برای ‌انتخابات شوراها‌ رشت نقش دارد‌.

فرماندار رشت در تائید صلاحیت ‌فعالان فتنه برای ‌انتخابات شوراها‌ نقش دارد‌

به گزارش ۸دی، سیدحسن خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت در تشریح عدم شرکت خود در جلسه هیئت نظارت بر صلاحیت انتخابات شورای شهرستان رشت اظهار داشت: شرط حضور بنده و عضوی دیگر از این مجموعه حذف افراد مفسد از لیست بررسی صلاحیت‌ها بود.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: تاکید ما بر حذف آن تعداد از افرادی بود که گزارش فعالیت آن‌ها در فتنه ۸۸ به‌طور کتبی و رسمی وجود داشت و در مورد صلاحیت مابقی افراد تصمیم به بررسی و صحبت بیشتری داشتیم.

خیرخواه از ترک جلسه هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت به نشانه اعتراض خبر داد و افزود: سه عضو اصلاح‌طلب این هیئت با استفاده از عدم حضور ما در این جلسه و در جهت حمایت از افراد مفسد بر اساس ماده ۴۸ قانون شوراها عمل کردند.

وی بیان داشت: برطبق ماده ۴۸ قانون شوراها اگر هیئت نظارت در موعد مقرر به پرونده‌ها رسیدگی نکرده و رای خود را اعلام نکنند رای هیئت اجرایی اعمال می‌شود و سه عضو مذکور هیئت نظارت از این طریق صلاحیت افراد مفسد را اعلام کردند.

خیرخواه تایید صلاحیت فعالان فتنه ۸۸ را حرکتی مهندسی شده در جهت آسیب و تخریب آینده نظام بیان کرد و گفت: در نهایت ۱۱ نفر از افرادی که مراجع چهارگانه فساد و شهرت آن‌ها را در فتنه ۸۸ رسماً تائید کرده بود با حمایت فرماندار، هیئت نظارت و سایر دستگاه‌های مربوطه تایید صلاحیت شدند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: تاکید فرماندار در ایجاد محدودیت برای مراجع چهارگانه در جهت احراز صلاحیت کاندیدا به‌ویژه بررسی پلیس امنیت درباره بند “ح “ماده ۲۹ اشتهار به فساد بوده است.

خیرخواه با بیان اینکه بر اساس استعلام پلیس امنیت از وزارت کشور، تغییر فرم احراز صلاحیت کاندیدا توسط فرماندار رشت تخلف محسوب می‌شود اظهار داشت: این نوع تغییر و ایجاد محدودیت در بررسی صلاحیت کاندیدا تنها در استان گیلان رخ داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه