وعده معاون استاندار گبلان در پی مشکل آفرینی آنفولانزای پرندگان؛

برای مرغداری هایی که جوجه ریزی آنها به تعویق می افتد بسته های حمایتی در نظر گرفته می شود

معاون استاندار گیلان گفت: برای مرغداری هایی که جوجه ریزی آنها به تعویق می افتد ، بسته های حمایتی در نظر گرفته می شود

برای مرغداری هایی که جوجه ریزی آنها به تعویق می افتد بسته های حمایتی در نظر گرفته می شود

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمدحسین اصغریان در پایان ستاد تنظیم بازار، به ابراز نگرانی مرغداری ها مبنی بر تعویق جوجه ریزی در برخی محدوده های جغرافیایی استان که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده شده اشاره و اضافه کرد: با توجه به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از مرغ های خانگی و بومی بعضی شهرستان ها ، دامپزشکی به لحاظ امنیتی و رعایت موازین بهداشتی ، از مرغداری ها خواسته تا ۲۱ روز جوجه ریزی خود را در محدوده جغرافیایی مورد نظر متوقف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان  افزود :هرچند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از مرغ های خانگی و بومی بعضی شهرستان ها مشاهده شده اما این بیماری، در مرغداری های صنعتی گیلان دیده نشده است.

وی یادآور شد: برخی مرغداری ها در زمان تعیین شده برای توقف جوجه ریزی در حال تعطیلی عادی شان بسر می بردند اما برخی از آنها باید جوجه ریزی می کردند.

اصغریان ادامه داد: برای مرغداری هایی که جوجه ریزی آنها به تعویق می افتد ، بسته های حمایتی در نظر گرفته می شود که تاخیر چند روزه در تولیدشان موجب آسیب به کار نشود.

وی با تاکید بر اینکه هم وضعیت مرغ و هم تولید ما در استان خوب است، گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور در کانون های صنعتی ما مشاهده نشده اما مراقبت ها را به شدت ادامه می دهیم تا دچار مشکل نشویم.

وی افزود: در جاهایی هم که آنفلوآنزای فوق حاد طیور بین مرغ های خانگی و نواحی روستایی دیده شده ، دولت با پرداخت هزینه ها، آنها را معدوم می کند.

اصغریان همچنین از ممنوعیت عرضه مرغ محلی در بازارها خبر داد و گفت: برای حفظ سلامت مردم، عرضه مرغ های محلی در بازار ممنوع شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر با تمهیدات اندیشیده شده، قیمت مرغ به نسبت ثبات خوبی دارد و تولید نیز در وضعیت مطلوبی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان در ادامه گفت وگو با ایرنا، از ذخیره سازی یک هزار و ۱۵۰ تن میوه شب عید استان خبر داد.

اصغریان ادامه داد: میوه درجه یک برای عید نوروز مردم گیلان خریداری شده که از این مقدار میوه ذخیره شده، ۴۲۰ تن سیب قرمز، ۵۰ تن سیب زرد و ۶۸۰ تن پرتقال درجه یک است.

وی اظهار کرد: این میوه ها حداکثر یک هفته قبل از عید، توزیع و آنچه که نیاز مردم باشد، تامین می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه