عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان از تاکیدات مجلس است / طرح رتبه بندی کارآمدی معلمان را تشویق می کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای کامل و درست طرح رتبه بندی معلمان را از تاکیدات مجلس برشمرد و گفت: اگر طرح رتبه بندی معلمان به درستی اجرا شود معلمان تشویق می شوند تا کارآمدی خود را نسبت به قبل روز به روز افزایش دهند.

اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان از تاکیدات مجلس است / طرح رتبه بندی کارآمدی معلمان را تشویق می کند

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از برخوردار شدن امتیازات برای معلمان در طرح رتبه بندی آنها خبر داد و اظهار داشت: در طرح رتبه بندی معلمان امتیازاتی برای آنها ذکر شده که آنها را از سایر معلمان در سطح خودشان متمایز می کند.

وی از جزئیات این طرح گفت و افزود: معمان در طرح رتبه بندی از نظر سابقه کار، دوره های ضمن خدمت، تشویقی ها، معلم نمونه شدن، تالیف کتب، و غیره داشته باشند، دارای امتیازات خواهند بود که آنها را نسبت به معلمان هم ردیف خود غربال می کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با جمع بندی این امتیازات رتبه ای را برای معلمان در نظر می گیرند، گفت: معلمان همچون اعضای هیئت علمی که استادیار، دانشیار و استاد می شوند، مراتب آن نیز در آموزش و پرورش نیز دنبال خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه معلمان از مربی شروع به کار می کنند، اظهار کرد: زمانی که سطح علمی معلمان بالا برود، تحقیقات و تالیفاتی داشته باشند و دیگر موارد مذکور را کسب کنند و به درجاتشان اضافه می شود.

عباسی به تفاوت قائل شده در این طرح بین معلمی که ادامه تحصیل نمی دهد با کسی که ادامه تحصیل داده اشاره داشت و گفت: کسی که با فوق دیپلم جذب آموزش و پرورش شده و اکنون دکترا گرفته و صاحب مقالات و تالیفات شده با معلمی که هنوز در حد همون معلم فوق دیپلم مانده فرق خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه طرح رتبه بندی در سالهای گذشته نیز اجرا شده، افزود: در سال های گذشته طرح رتبه بندی به صورت ناقص اجرا شد و در آن مطرح بود که کسی که با فوق دیپلم جذب شده و اکنون لیسانس گرفته نمی تواند از مزایای مدرک تحصیلی خود استفاده کند.

نماینده مردم رودسر و املش، اجرای طرح رتبه بندی را به صورت کامل مورد تاکید مجلس عنوان کرد و بیان داشت: همه ی جوانب باید در طرح رتبه بندی لحاظ شود تا معلمان هم به اندازه خدماتی که سایر دستگاه ها از آنها برخوردار هستند نیز برخوردار شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اگر طرح رتبه بندی معلمان به درستی و صحیح اجرا شود معلمان تشویق می شوند تا کارآمدی خود را نسبت به قبل روز به روز افزایش دهند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه