رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

برخی فکر می‌کنند نهی از منکر فقط در مورد حجاب است / دامنه ی امر به معروف بسیار پهناور است

رئیس سازمان تبلیغات گیلان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دامنه ی وسیعی دارد و عرصه های مختلف را در بر می گیرد.

برخی فکر می‌کنند نهی از منکر فقط در مورد حجاب است / دامنه ی امر به معروف بسیار پهناور است

جمال یاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم سید الشهدا امر به معروف و نهی از منکر بود اظهار داشت: ما در زیارت وارث ابا عبدالله الحسین می خوانیم ” اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاهَ وَ آتَیتَ الزَّکاهَ وَ اَمَرتَ بِالمَعروفِ وَ نَهَیتَ عَنِ المُنکَر” یعنی شهادت مى‏‌دهم که تو نماز را بپا داشتى، و زکات را پرداختى، و امر به معروف و از منکر انجام دادی و از خدا و رسولش پیروی کردی تا به شهادت رسیدی.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دامنه ی بسیار وسیعی دارد و عرصه های مختلف جامعه را در بر می گیرد افزود: ممکن است در ابتدا برخی بگویند امر به معروف و نهی از منکر فقط در چند مورد مثل حجاب و نماز و احکام صدق می کند اما این درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه هم منکر و هم معروف دامنه اش بسیار وسیع است گفت: هر کار نیکی را می توان معروف تلقی کرد و هر کار زشتی را می شود منکر دانست.

یاری با بیان اینکه عرصه ی امر به معروف و نهی از منکر بسیار پهناور است اظهار کرد: علاوه بر دستورات و احکام شخصی دینی و مسائل مذهبی ، امر به معروف و نهی از منکر مسائل اجتماعی، خانوادگی، اخلاقی و حتی سیاسی را هم شامل می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فرمان الهی است و در همه ی عرصه ها می تواند صدق کند اظهار داشت: هر کسی به اندازه ی وسع خودش باید به این وظیفه الهی عمل کند.

وی در پایان با بیان اینکه چون حیطه ی کاری مسئولین وسیع است و در بعضی موارد ملی و فراملی است، وظیفه ی آنها سنگین تر می باشد افزود: تنها زمانی امر به معروف و نهی از منکر جایگاه واقعی خود را پیدا می کند که ما در مسئولین رعایت معروف و عدم ارتکاب به منکر را مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه