امام جمعه ماسال:

امام جماعتی که نمی تواند به وظیفه اش عمل کند باید کنار برود/ نمی توانیم مسجد را فدای یک نفر کنیم

امام جمعه ماسال با بیان اینکه اگر امام جماعتی نمی تواند حتی نمازهای سه گانه را در مسجد برقرار کند بهتر است کنار برود و گفت: نه تنها بهتر است کنار برود بلکه حتما باید این کار انجام شود.

امام جماعتی که نمی تواند به وظیفه اش عمل کند باید کنار برود/ نمی توانیم مسجد را فدای یک نفر کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص اهمیت نقش و جایگاه امام جماعت در مسجد اظهار داشت: ائمه جماعت رکن مساجد هستند و در واقع بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مدیریت مسجد بر عهده امام جماعت آن است.

امام جمعه ماسال با اشاره به بیانات اخیر رهبری در دیدار با ائمه جماعات افزود: اگر مسجدی باشد و امام جماعت در آن حضور نداشته باشد دیگر وجود آن مسجد معنایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب در بیانات خود حتی نقش و وظایف ائمه جماعات را هم تعیین و تکلیف آنها را کاملا روشن ساخته اند گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی که دنیا و دشمنان نظام و انقلاب برای ما ایجاد کرده اند، مسجد به عنوان بزرگترین و قوی ترین پایگاه محسوب می شود و بهترین راه برای جذب جوانان و نوجوانان است و تحقق آن وظیفه ائمه جماعت است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه امام جماعت وظیفه اش تنها خواندن نماز جماعت نیست اظهار کرد: علاوه بر برقراری نماز جماعت در اوقات سه گانه نماز، باید از سکولار شدن مسجد جلوگیری کرد و نباید مسجد را از مسائل سیاسی برکنار کرد.

امام جمعه ماسال با تایید اینکه اگر امام جماعتی نمی تواند حتی نماز های سه گانه را در مسجد برقرار کند بهتر است کنار برود و تکلیف خود را در جای دیگری ادا کند اظهار داشت: نه تنها بهتر است این کار را بکند و از مسجد برود بلکه باید گفت حتما باید این کار انجام شود.

وی با اشاره به انتقادات جوانان مومن و انقلابی نسبت به عملکرد برخی از ائمه جماعات در شهرستان ماسال که حتی نماز را هم برگزار نمی کنند افزود: من انتقادات این جوانان بسیار مذهبی، متدین و فعال در عرصه ی فرهنگی را قبول دارم و اعتقاد دارم حرف آنها کاملا متین و درست است.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه برکنار کردن امام جماعتی که حتی نمی تواند نماز برگزار کند حداقل کاری است که باید انجام شود گفت: جوانان بدانند ما همواره در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این نوع مشکلات را برطرف کنیم زیرا نمی توانیم یک جمع را فدای یک نفر کنیم، شاید یک امام جماعت نتواند به انجام وظایفش برسد و وقتی نتواند به وظیفه اش عمل کند باید محترمانه کنار برود زیرا ما نمی توانیم مسجد را رها کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سجاد
حرف زدن راحته آقای موسوی، عمل باید
خوش مسلک
منظور شان ، مثل نمازهای مساجد غیر شاندرمن از جمله ماسال که در نمازهای سه گانه صبح و ظهر و شب عمل شود!!
بیژن حقگو
کلام جناب آقای موسوی متینه . اما از ایشون می پرسم که آیا کسی به درددل و مشکلات اون امامان جماعت محترم گوش می ده ؟! . من خودم یه آدم تحصیلکرده واقع بین و مسجدی ام که وضع مالی ام در سطح متوسطه ، و خوب می دونم که اداره مسجد ، در اجرا ، یکی از سخت ترین کاراست . مخصوصا در بخش مالی اون . من الان دارم می بینم که اکثر مساجد ، ضعیف ترین ساختار مالی رو دارن . وضع مالی بیشتر نمازگزارها هم اونقدر نیست که بتونن مساجد رو به طور مناسب و درست ، اداره کنن . در نتیجه مسجد یا می اوفته دست آدمای پولدار که اولین هنرشون ریاکاری و پز دادن هستش ، یا می اوفته دست .... که بعضی از اونا مشکلات خاص خودش رو دارن و جمعیت رو فراری می دن . در این میون امام جماعت بنده خداست که گیر افتاده توی دایره متشکل از امام جمعه شهر ، ستاد رسیدگی به امور مساجد ، اداره اوقاف ، سازمان تبلیغات ، اداره ارشاد ، پایگاه بسیج و مردم نمازگزار که بی پولند و هم خوش سلیقه با یه زبون دراز و کلی توقع بی جا از امام جاعت که باید هوا بخوره و با قالیچه سلیمان برای اینور و آونور رفتن ، پرواز کنه ! به نظرم صحبت های آقای موسوی ، بیشتر جنبه شعاری و تبلیغاتی و جلب مشتری داره تا برای رضای خدا !
در حاشیه