امام جمعه ماسال:

متأسفم برای مسئولی که برای اجرای قانون منتظر ابلاغ از استان است

امام جمعه ماسال با اشاره به اهمیت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، گفت: متأسفم برای مسئولی که می‌گوید در رابطه با فلان مسئله که در قانون آمده برای ما ابلاغی از استان نیامده است! مگر مقابله با جرم مشهود اعم از فساد، فحشا، روزه‌خواری، حرمت شکنی، زیر پا گذاشتن قانون خدا، توهین به مقدسات و … نیاز به ابلاغ و اعلام دارد؟!

متأسفم برای مسئولی که برای اجرای قانون منتظر ابلاغ از استان است

به گزارش هشت‌دی حجت الاسلام سیدهادی موسوی در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن تشکر از دولت خدمتگزار و وزارت کشور بابت پیگیری و بررسی و ارائه بیانیه تبیینی در رابطه با عفاف و حجاب افزود: انسان وقتی بعضی از هنجارشکنی‌ها را در کف جامعه می‌بیند ناراحت می‌شود، مظاهر گناه نباید در جامعه به عیون دیده شود، احساسی عمل کردن در مسئله حجاب و دیگر موارد نیز خوب نیست، باید هوشمندانه، تدبیرگرانه، عقلانی و منطقی باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن بر روی مسئله حجاب سرمایه گزاری کرده است و اتاق فکرهای زیادی را از چندین سال قبل تشکیل داده است افزود: آقای پاپ هفت هزار کشیش و کاردینال باسواد را دعوت کرد و جلسه گذاشت و سوالش این بود که چه بکنیم چراغ اسلام را خاموش بکنیم؟ هفت هزار نظریه جمع شد تبدیل شد به ۷۰۰ نظریه و باز دیدند زیاد است و آنقدر اتاق فکر تشکیل دادند تا تبدیل به ۷ نظریه شد و از دل آن ۷ نظریه ۱ نظریه جامع بیرون آمد که اگر می‌خواهید چراغ اسلام را خاموش کنید تمام دختران و زنان مسلمان را نیمه عریان به بیرون بکشید و همینکه مردان و حوانان مسلمان این پیکرهای نیمه عریان را دیدند و رابطه برقرار کردند کم کم چراغ اسلام‌ خاموش خواهد شد، پس ما نگوییم اگر دختری بی‌حجاب به بیرون آمد، آسیبی به نظام و اسلام‌ نمی‌خورد، نخیر.

امام جمعه ماسال با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) مبنی بر اینکه «هر وقت خوراک و لباس‌تان شبیه به بیگانگان شد قرار است ذلیل آنها شوید» و سخنی از رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «حیا و عفاف از عوامل اقتدار ملی می‌باشد»، گفت: اگر کسانی بخواهند هتک حرمت بکنند، و عده‌ای دیگر در مقابل سکوت و محافظه کاری کنند معنایش به صراحت آسیب زدن به اقتدار ملی است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: از گورباچوف سوال کردند، چه شد که شوروی با آن‌ توان بالا سقوط کرد؟! گفت جامعه‌ای که ذائقه اش عوض شد، کل فرهنگ جامعه، آن تغییر را می‌طلبد، این کلمات و جریان اندلس و دیگر مسائل باید برای ما درس عبرتی باشد.

امام جمعه ماسال در ادامه با اشاره به ماه مبارک رمضان و حفظ حرمت این ماه معنوی و الهی افزود: چند روز از ماه رمضان می‌گذرد، چرا روزه‌خواری در ملأعام عادی انگاری شده است؟ مگر روزه خواری جرم نیست؟ مگر در قانون برایش بند و ماده و تبصره نگذاشته‌اند؟ من متأسفم برای مسئولی که می‌گوید در رابطه با فلان مسئله برای ما ابلاغی از استان نیامده است؛ در قانون آمده اگر کسی علنی روزه‌خواری کند قانون می‌گوید حبس و شلاق دارد، ضمن‌احترامی که برای همه مسئولین قائلم اعلام می‌کنم مگر جرم مشهود اعم از فساد، فحشا، روزه‌خواری، حرمت شکنی، زیر پا گذاشتن قانون خدا، توهین به مقدسات و … نیاز به ابلاغ و اعلام دارد؟!

وی در رابطه با دغدغه داشتن همه افراد جامعه نسبت به حجاب، تصریح کرد: آبروی ما رفت، شرف ما رفت، ناموس ما رفت، کجای کاریم؟! هنجارشکنی‌ها از ییلاقات و دور دست‌ها به کنار گلزار شهدا و مساجد و سطح شهر آمده، کسبه، بازاری، تاجر، مسئول، کارمند به چه قیمتی می‌خواهیم شب و روزمان را سر کنیم وقتی زن‌های هنجار شکن و مسافرنماها در شهرها پُر شده‌اند!، والله بالله بنده بر حسب وظیفه طلبگی خودم چیزی را که باید می‌گفتم‌، گفتم اما یک وقتی ممکن است بعضی‌ها بیدار بشوند که دیگر آن وقت دیر است.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه