معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

تولید ۹۰ درصد مرغ سبز کشور در گیلان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۹۰ درصد مرغ سبز و بدون آنتی‌بیوتیک کشور در استان خبر داد.

تولید ۹۰ درصد مرغ سبز کشور در گیلان

به گزارش ۸دی، ایرج بنیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در گیلان اظهار کرد: گیلان از تولید کنندگان برتر مرغ سبز در کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تولید مرغ سبز کشور در گیلان انجام می‌شود، افزود: تولید مرغ سبز با نظارت دامپزشکی و بدون استفاده از دارو و آنتی‌بیوتیک انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی گیلان با اشاره به اینکه در تولید مرغ سبز محصول بدون آنتی‌بیوتیک به دست مصرف کننده می‌رسد، تصریح کرد: تولید مرغ سبز در گیلان ارگانیک است.

وی درباره نحوه نظارت بر تولیدات دام و طیور در استان خاطرنشان کرد: فرآیند تولیدات دامی و پروتئینی تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد کنترل و نظارت می‌شود.

بنیادی با بیان اینکه برای افزایش بهره‌وری در سطح برنامه اصلاح‌نژادی در طیف‌های مختلف آغاز شده است، یادآور شد: تجویز داروها در زمان بیماری دام و طیور و حتی کشتار آنها با نظر دامپزشک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما عرضه سالم محصولات دامی و پروتئینی به مردم است، متذکر شد: یکی از اصلی‌ترین برنامه جهاد کشاورزی تولید غذای سالم و امنیت غذایی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان درباره برخی بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی، تصریح کرد: در سه چهار ماه گذشته تعدادی از دام‌ها تلف شده بودند اما اکنون بیماری تب برفکی کنترل شده و برای دام‌های سبک و سنگین واکسن موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه