وظیفه مجلس خبرگان کشف ولی فقیه است/ غرب از انتخابات ایران درس بگیرد

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه ولی فقیه منصوب خداوند است و مشروعیت دارد، گفت: وظیفه مجلس خبرگان کشف ولی فقیه است.

وظیفه مجلس خبرگان کشف ولی فقیه است/ غرب از انتخابات ایران درس بگیرد

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه امروز رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت فقیه، اظهار کرد: در جوامع بین امللی بر روی کلامی و فقهی بودن ولایت فقیه بحث می شود.

وی با بیان اینکه دونظریه وجود دارد که یکی از آن نظر علمای اهل تشیع و دیگری نظر علمای اهل تسنن است، افزود: فعل الله بودن آن در دیدگاه علمای تشیع است و مشروعیت ولی فقیه واجد الشرایط از ناحیه خداوند متعال است همانطور که پیامبر (ص)، امامان (ع) را منصوب به ولایت می کند نصب ولی فقیه هم این سبک رادارد.

امام جمعه موقت رشت با بیان این سؤال که چرا با وجود ولایت فقیه چندین انتخابات را برگزار کردیم و چرا مجلس خبرگان رهبری داریم، با اشاره به نقش مردم در اسلام، بیان کرد: نقش مردم با برگزاری انتخابات با وجود ولی فقیه کم رنگ نیست.

وی با بیان اینکه رسالت مجلس خبرگان رهبری کشف ولی فقیه است، گفت: اگر حکومت اسلامی بر پا شود باید یک فرد منصوب به ولایت فقیه شود که از ناحیه خداوند متعال است و باید این فرد کشف شود و مجلس خبرگان باید این وظیفه را انجام دهد.

شفیعی زاده با بیان اینکه بعد از امام راحل ولی فقیه مقام معظم رهبری است، ادامه داد:  مجلس خبرگان با بیش از ۸۰عضو عالم و مجتهد و فاضل تشکیل شده است و خطای آن ها بسیار محدود و اندک است وظیفه کشف را بر عهده دارند و این انتخاب را انجام دادند.

وی افزود: مشروعیت امام علی (ع) الهی بود ولی مردم فقط پنج سال  ایشان را به عنوان حاکم جامعه اسلامی پذیرفتند و سایر امامان (ع) تا وجود نازنین امام زمان (عج) همه از ناحیه خداوند منصوب شدند ولی مردم حاکمیت شان را نپذیرفتند.

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه ولی فقیه منصوب خداوند است و مشروعیت دارد، گفت: وظیفه مجلس خبرگان کشف ولی فقیه است و نقش مردم این است که امامت ولی فقیه اجرایی و عملیاتی شود.

شفیعی زاده با بیان اینکه باید از مردم ولایت مدار کشور به خصوص مردم ولایت مدار گیلان با حضور پر شور در روز بصیرت و میثاق با ولایت تشکر کنم، ادامه داد: در هشت دی در گیلان مردم سنگ تمام گذاشتند و حماسه بزرگ هشت دی ۸۸را در منزلت خودش برپاکردند.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران با حضور ۴۰میلیونی و بی سابقه مردم مردم از تخریب انقلاب اسلامی ناامید شدند، گفت:حضور مردم در  ۹دی و هشت دی حضوری بزرگ برای دفاع از نظام بود که جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد.

امام جمعه موقت رشت در ادامه این مطلب تصریح کرد: اگر بخواهیم از فتنه های بزرگتر آینده جلوگیری کنیم باید قدر این روز ها را داشته باشیم.

شفیعی زاده با اشاره به اینکه در کمتر از دو ماه دیگر انتخابات را در پیش داریم، گفت: اولین کشوری هستیم در تاریخ انقلاب اسلامی بیشترین انتخابات را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰انتخابات را برگزار کردیم، ادامه داد: ولی این انتخابات چشم انداز خاصی دارد و آن ثبت نام کاندیداهای فراوان در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی است.

امام جمعه موقت رشت اضافه کرد:  ثبت نام از داوطلبان انتخابات امسال ۶۵درصد و در برخی استان ها با بیش از ۷۰درصد اتفاق افتاده است، گفت: راهبرد اصلی ما حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به ثبت نام بالای ۸۰۰نفر در مجلس خبرگان و ۱۲هزار نفر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دلیل آن کارآمدی مردم سالاری و دموکراسی دینی در ایران است و باید برای غربی ها یک درس باشد اگر دنبال حکومت های مردم نهاد هستند.

شفیعی زاده با انتقاد از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، افزود: در راستای برجام آمریکا و غرب بد عهدی کردند و نقض برجام را انجام دادند.

وی ادامه داد: تنها شمارش معکوس اجرای برجام شروع شده که بد عهدی کردند و تحریم های جدید اعمال کردند.

شفیع زاده گفت: رییس جمهور در این راستا به گونه ای خاص وارد شد و به وزیر دفاع و پشتیبانی دستور داد که در راستای امنیت پایدار از هیچ کوششی دریغ نکنند و تلاش خود را در حوزه موشکی ادامه دهند.

وی با تأکید بر شروط نه گانه مقام معظم رهبری در اجرای برجام، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با پذیرش برجام شروط نه گانه دادند مانند اینکه ما به آمریکا بی اعتماد هستیم و وضع هر تحریم جدید را نقض برجام دانستند.

امام جمعه موقت رشت در پایان خاطرنشان کرد: دولت هم موظف به نقض ادامه تعهدات ایران در برجام است و هر اقدام غرب در راستای نقض تفاهمنامه و ضد فرمایشات مقام معظم رهبری باید متوقف شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه