بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ گردشگر در مدارس آستارا اسکان یافتند

مدیر آموزش و پرورش آستارا از اسکان ۲ هزار و ۵۲۳ مسافر فرهنگی در قالب ۵۱۵ خانوار در ۲۰ مدرسه این شهرستان، از هفته آخر خرداد تا ۱۷ تیرماه جاری خبر داد.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ گردشگر در مدارس آستارا اسکان یافتند

به گزارش هشت دی،سجاد موسوی روز دوشنبه گفت: ۵۲ عامل اجرایی ستاد اسکان مسافران فرهنگی آستارا مستقر در مدرسه عدالت این شهرستان، پذیرش و ساماندهی مسافران را از ۲۴ خرداد آغاز کرده اند و بیشتر مسافران به ترتیب از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل هستند.
وی افزود: ۱۹۱ کلاس با امکانات فرش، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و سیستم سرمایشی و خانه معلم نیز با شش اتاق و ۲۲ تختخواب برای اسکان مسافران آماده شده است.
وی یادآور شد: مسافران فرهنگی از مناطق مختلف کشور می توانند تا اول شهریور ماه با مراجعه به نشانی اینترنتی www.eskan.medu.ir محل اقامت خود را در آستارا تعیین کنند.
در تابستان گذشته حدود ۳۶ هزار نفر در قالب ۱۲ هزار خانوار در مدارس آستارا اسکان یافته بودند.
آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با جاذبه های گردشگری متعدد و میزبانی چند میلیون مسافر و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن در سال، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

** غربالگری سلامت دانش آموزان در آستارا آغاز شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از آغاز غربالگری شش هزار دانش آموز این شهرستان با هدف ارتقای سطح سلامت آنها خبر داد.
شهرام حسین نژادی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموزان پایه های چهارم، هفتم و دهم برای غربالگری و سنجش سلامت به مراکز بهداشتی درمانی شهرهای آستارا و لوندویل مراجعه کنند.
وی افزود: غربالگری ظرف یک ماه با رویکرد خودمراقبتی و به منظور پایش سلامت دانش آموزان اجرا می شود و برخی اختلالات رشد، بینایی و شنوایی، بیماری های لثه و پوسیدگی دندان، گواتر و کم خونی، اختلالات رفتاری و انحراف ستون فقرات در آن شناسایی می شود.
حسین نژادی ادامه داد: بررسی های پزشکی در شناسنامه سلامت دانش آموزان ثبت و در صورت وجود مشکل، با تشخیص پزشک به سطوح تخصصی ارجاع و پیگیری خواهد شد.
۱۶ هزار دانش آموز در آستارا تحصیل می کنند و این شهرستان دارای شش مرکز بهداشتی درمانی و یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه