مدیر آموزش و پرورش آستارا:

۴۲ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در آستارا دایر می‌شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا از تلاش‌ها برای دایر کردن ۴۲ پایگاه به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان این شهرستان در فصل تابستان خبر داد.

۴۲ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در آستارا دایر می‌شود

به گزارش هشت‌دی بیژن خالقوردی‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش آستارا بیان کرد: این پایگاه‌ها در کنار کانون‌ها با برگزاری کلاس‌های ورزشی، فرهنگی و هنری در فصل تابستان تلاش دارند که شرایطی را فراهم نمایند تا دانش‌آموزان روزهای خوب و خوشی را سپری کنند.

وی با اشاره به اینکه بنرهای اطلاع‌رسانی پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت نیز آماده شده است تا در مدرسه‌های مورد نظر نصب شود، افزود: تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های شاد و نشاط‌آوری را برای دانش‌آموزان در این ۴۲ پایگاه داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا اظهار کرد: بحث دیگر برگزاری آزمون متمرکز مدرسه‌های نمونه دولتی است که در آستارا ۲ مدرسه پرندخت و شهید مرحبا را داریم و در مجموع ۱۸۰ نفر دانش‌آموز بر اساس آزمون جامع متمرکزی که در شهرستان خواهیم داشت، به هر مدرسه حدود ۹۰ نفر راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰ هزار نفر در مجموع از طریق این آزمون متمرکز قرار است در نقاط مختلف کشور جذب شوند، اضافه کرد: داوطلبان از امروز می‌توانند کارت ورود به آزمون خود را در سامانه مورد نظر ببینند و این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که آموزش و پرورش شهرستان هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تعیین و یا تصحیح سوالات نخواهد داشت.

خالقوردی‌پور همچنین عنوان کرد: ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز پیش از ابلاغ استان در آستارا تشکیل گردید و در جلسه‌ای با معاونت آموزشی تصمیم‌های لازم گرفته و حتی تاکید شد که این نشست‌ها هفته‌ای دوبار تشکیل شود.

وی در ادامه به فشارها در پی تصمیم برای جابه‌جایی برخی از مدیران مدرسه‌ها اشاره داشت و گفت: مدیریت آموزش و پرورش سختی‌های بسیاری را در شرایط حاضر تحمل می‌کند و در شرایطی که برخی ناکارآمدی‌ها مشاهده می‌شود، به طور حتم باید نسبت اعمال تغییر اقدام کرد ولی عده‌ای در این زمینه مغرضانه قلم می‌زنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا افزود: یکی از مشکل‌های ما کمبود شدید معلم است، به طوری که در ابتدایی بیش از ۴۰ نفر، در متوسطه اول بیش از یک‌هزار ساعت و در متوسطه دوم بیش از یک‌هزار و ۱۰ ساعت با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم که در این زمینه با مرکز استان نامه‌نگاری شده است.

وی بیان کرد: در این راستا هفته جاری به صورت حضوری پیش از امضای قراردادها به اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان مراجعه خواهد شد تا این معضل مهم آموزشی شهرستان آستارا برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این نشست گفت: بحث آموزش و پرورش بسیار مهم است و در توسعه هر کشوری نقش بسزایی دارد که از این رو به طور حتم باید مورد توجه قرار بگیرد و موضوع از جنبه‌های مختلف بررسی شود.

سخاوت سلیمان‌نژاد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با رویکرد جدیدش در مناسبت‌های مختلف حضوری فعالتر در صحنه دارد، افزود: افزایش سرانه آموزشی و ورزشی که سال گذشته در شهرستان داشتیم نشان دهنده کار با برنامه‌ریزی در این حوزه است.

وی بیان کرد: برنامه‌های خوبی باید برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم و آنها را به حال خودشان رها نکنیم؛ اعتیاد به مواد مخدر به سنین پایین رسیده است که با برگزاری جلسه‌های مرتبط و پیگیری‌ها بصیرت را سرلوحه کار قرار دهیم و خانواده‌ها را نیز نسبت به مسائل آگاه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا اضافه کرد: برای انتصاب‌ها مدیران دوره‌های مختلف تحصیلی از میان کسانی انتخاب شوند که بتوانند با برنامه‌ریزی و رعایت پدافند غیرعامل جلوی خیلی از مسائل را بگیرند؛ البته تاکید بر این موضوع‌ها به معنای کم‌کاری سایرین نیست و تا کنون کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست.

وی با اشاره به رویکرد دنیا در مورد کشور ما، عنوان کرد: دشمنان برنامه‌ریزی برای بچه‌ها و خانواده‌های ما را در دستور کار قرار دادند تا در بُعد خانواده دچار تزلزل بشویم که البته با برنامه‌ریزی مسئولان و حمایت مردم کاری از پیش نخواهند برد و انقلاب و اسلام جلوی همه این برنامه‌های دشمنان خواهند ایستاد و مسئولان با هم‌افزایی در این حوزه موفق‌تر خواهند بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه