احداث ۲۰ سد کوچک در گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از احداث ۲۰ سد کوچک با هدف تنظیم سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در مناطق مختلف این استان خبر داد.

احداث ۲۰ سد کوچک در گیلان

به گزارش ۸دی، سیف‌الله آقابیگی امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به وجود ۷.۶ درصد آب تجدیدپذیر کشور در گیلان اظهار کرد: اگر از آب به‌خوبی استفاده کنیم می‌تواند موجب پایداری بیشتر در اقتصاد استان و کشور شود.

وی از احداث ۲۰ سد کوتاه با هدف تنظیم سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در گیلان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی سدهای مذکور در نقاط مختلف استان در حال انجام است.

آقابیگی ساخت ۱۱ سد لاستیکی با هدف تنظیم سالانه ۸۰ میلیون متر مکعب آب در استان را از جمله برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان خواند و بیان کرد: ساخت چهار سد در استان اجرایی شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه اجرای واحدهای عمرانی جی۲، جی۳ و جی۴ در مناطق مرکزی گیلان از جمله برنامه‌های این شرکت است، تصریح کرد: پوشش بتنی کانال‌های اصلی «خمام‌رود»، «نورود»، «توشاجوب» و دیگر انهار خاکی با هدف صرفه‌جویی در میزان آب مصرفی سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب در حال انجام است.

وی بر تکمیل شبکه‌های اصلی و درجه دو سفیدرود تاکید کرد و گفت: فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای شبکه‌های ۳ و ۴ و همچنین بازسازی شبکه‌های موجود با هدف افزایش راندمان و صرفه‌جویی آب مصرفی سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب حائز اهمیت است.

آقابیگی خواستار احیا و بازسازی آب‌بندان‌های گیلان به منظور توسعه ظرفیت آنها از ۱۰۰ میلیون متر مکعب کنونی به سالانه ۲۴۰ میلیون مترمکعب شد و خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق به منظور افزایش ظرفیت برداشت از منابع آب زیرزمینی به میزان سالانه ۶۸ میلیون مترمکعب تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه مطالعه و احداث سامانه سراسری انتقال آب به منظور استفاده از سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب جریان به‌هنگام رودخانه‌های داخلی استان در این شرکت در حال انجام است، یادآور شد: بهسازی و ساماندهی چشمه‌های گیلان با هدف فراهم‌کردن امکان بهره‌برداری از منابع آبی سالانه ۵۰ میلیون متر مکعب از برنامه‌های شرکت مذکور است.

وی از برنامه‌ریزی استفاده از پساب‌های تصفیه‌شده و تحویلی از شرکت آب و فاضلاب برای مصارف کشاورزی و زیست‌محیطی به میزان سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب در گیلان خبر داد و اظهار کرد: مطالعه و اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی منابع و مصارف آب و توسعه گروه‌های گشت و بازرسی جزو برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه