بعد از فاجعه منا دستگاه دیپلماسی به کندی حرکت کرد/ خوش و بش ظریف با اوباما موجب دلخوری ملت شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی ما در این بخش واقعا فعال تر بشود. در حالی که دیدیم وزیر امور خارجه ما با اوباما خوش و بش میکند! خب این واقعا موجب دلخوری مجلس و نمایندگان ملت و خود ملت میشود.

بعد از فاجعه منا دستگاه دیپلماسی به کندی حرکت کرد/ خوش و بش ظریف با اوباما موجب دلخوری ملت شد

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی در خصوص فاجعه منا و عملکرد دولت تدبیر در قبال این حادثه گفت: در رابطه با فاجعه ای که در منا پیش آمد و چند هزار نفر از مردم کشته شدند واقعا یک حادثه ی بسیار هولناکی است و شاید هنوز ابعاد این حادثه کامل روشن نشده ، باید سازمان های بین المللی ، دادگاه لاهه همه ی اینها باید ورود بکنند و یک کمیته حقیقت یابی تشکیل بدهند و واقعه را به طور دقیق مورد بررسی قرار بدهند.

وی در ادامه گفت: نمیشود باور کرد که چهار پنج هزار نفر آدم در یک فشردگی جمعیت فوت بکنند. این در دنیا سابقه ندارد حالا گاهی اوقات حادثه پیش امده و چند نفر زیر دست و پا له شدند ولی نه این حجم جمعیت که به این شکل و آن هم جمعیتی که همه ساماندهی شده هستند ، همه در غالب کاروانها هستند و جمعیت بدون سازماندهی نیست و میتوانستند هشدار بدهند به کاروانها که نیروهای خودشان را جابه جا کنند تا فشردگی کمتر پیش بیاید. معلوم است که این واقعه از عمد بوده و این حادثه هیچ توجیهی ندارد .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی ما در این بخش واقعا فعال تر بشود. در حالی که دیدیم وزیر امور خارجه ما با اوباما خوش و بش میکند! خب این واقعا موجب دلخوری مجلس و نمایندگان ملت و خود ملت میشود و همه میدانیم که پشت جنایتی که عربستان دارد انجام میدهد چه در یمن چه در سوریه چه در جاهای دیگر که گروههای تروریستی را آموزش میدهد آمریکا است که دارد حمایت میکند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: این نوع واکنشی که دستگاه دیپلماسی ایران انجام داد واکنش محکمی نبود و این مواضع انقلابی و قاطعی که مقام معظم رهبری اعلام کرد که ما اقداماتی در خصوص گستاخی های عربستان انجام میدهیم و این عقب نشینی شدید عربستان را به همراه داشت و اگر این مواضع انقلابی مقام معظم رهبری نبود این ها پیکرها را تحویل نمی دادند و نمیگذاشتند که بیمارستان ها را سرکشی کنند و مصدومین و متوفی ها را شناسایی بکنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما انتظار داشتیم که دستگاه دیپلماسی ما تلاش میکرد به جای اینکه حضرت آقا وارد میدان بشوند و این برخورد قاطع را با عربستان داشته باشند . بعد از اون هم دستگاه دیپلماسی به کندی حرکت کرد.

وی در ادامه گفت: من در شرایط فعلی با استیضاح ظریف موافق نیستم چون به صلاح نیست. باید مجلس با تذکر وزیر امور خارجه را متنبه کند که این نوع تحرکات در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و با توجه به اینکه ما در شرایط سخت دیپلماسی هستیم.

وی همچنین گفت: تیم وزارت خارجه هم بالاخره تلاش کردند و مقام معظم رهبری هم تایید کردند و برای اینکه بتوانند توافق برجام را با سرعت و با اقتدار به جلو ببرند موضوع استیضاح مناسب شرایط انقلاب و امروز جامعه نیست.

کوچکی نژاد در پایان گفت: من از همه ی جراید و مردم ایران تشکر میکنم و به مردم گیلان هم تسلیت عرض میکنم ، تعدادی از جانباختگان گیلانی هستند و پیکر مطهرشان امروز به گیلان آمد. انشالله که مراسم تشییع پیکر این عزیزان پر شور برگزار می شود و  انشالله بتوانیم او وظیفه ای که مربوط به ماست را انجام بدهیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه