آقای ظریف! حنای شما دیگر رنگ ندارد

آقای ظریف باید جواب بدهد که در طول هشت سالی که کشور در اختیارش بود، دستاورد مذاکرات برجام با دولت‌های غربی و اروپا چه بود؛ جز اینکه مردم را از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی غافل کردند.

آقای ظریف! حنای شما دیگر رنگ ندارد

به گزارش هشت‌دی پس از آزمایش موشک هایپرسونیک «فتاح» که حرکت افتخارآمیز نظامی- دفاعی کشورمان در روزهای اخیر بود و باعث افتخار ملت ایران شد، آقای ظریف آمد و مسأله‌ای متفرقه را بیان کرد که سؤال برانگیز بود. مهم‌ترین شعار دولت آقای روحانی، سیاست خارجی و هدایت آن، به عهده آقای ظریف بود که عملکرد بسیار ضعیفی داشت. همه امیدها در دولت آقای روحانی، معطوف به برجام بود. در برجام، ما امتیاز دادیم؛ اما غربی‌ها هیچ امتیازی ندادند و زیر بار هیچ تعهدی نرفتند.

جلوتر، ترامپ برجام را پاره و حتی در دولت دوم آقای روحانی، تحریم‌هایی را علیه ایران تحمیل کرد. به همین مناسبت، دشواری‌هایی در سال نخست کاری دولت آقای رئیسی آشکار شد که آقای رئیسی در واقع تلاش کرد تبعات سیاست‌های غلط دولت قبل را جمع کند.

آقای ظریف باید جواب بدهد که در طول هشت سالی که کشور در اختیارش بود، دستاورد مذاکرات برجام با دولت‌های غربی و اروپا چه بود؛ جز اینکه مردم را از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی غافل کردند. افزایش قیمت دلار و کالاها از یک طرف، استقراض از بانک مرکزی، کسری بودجه و ضرر به بخش تولید و صنعت، از دیگر نتایج اعتماد به غرب بود. دولت آقای روحانی باید پاسخگوی این موضوعات باشد. به جای اینکه ظریف و روحانی سخن بگویند، باید نسبت به کارنامه بد کاری خودشان پاسخگو باشند. باید این افراد جواب ملت را بدهند که چه شعارهایی دادند و عملکردشان چگونه بود. اگر شعار این افراد در طول آن هشت سال را با عملکردشان مورد ارزیابی قرار دهیم، همه چیز روشن می‌شود و قابل سنجش است. البته ملت ما بیدار و هوشیار است و می‌داند که حرکت‌های آقای ظریف، بیشتر انتخاباتی است. این جریان در زمان آقای هاشمی و خاتمی هم فعال بود. در ۴۰ سال گذشته بیشتر جریان‌ها در اختیار گروه نزدیک به آقای ظریف بوده و بسیاری از مشکلات اقتصادی ما، ناشی از سیاست‌های غلط این‌ها بوده است. از ظرفیت‌های بین‌المللی نتوانستیم استفاده کنیم و مقصر این کاستی‌ها، همین جریان بوده است. این جریان در حقیقت می‌خواهد ارزش‌ها را استحاله کند. ملت ما به ارزش‌های امام (ره) و رهبری تکیه دارد و هر کجا به رهنمودهای ولایت گوش فرا می‌دهد، به دستاوردهای شگرف می‌رسد. نمونه این موفقیت‌ها در صنایع نظامی ودفاعی ما است که نمونه اخیر آن را در آزمایش موشک فتاح دیدیم.

این دستاوردهای علمی ما است که دولت مردمی و مکتبی با تلاش و کوششی که دارد، در تلاش است مسیر را اصلاح کند؛ اما تفکراتی مثل دکتر ظریف در نهایت موجب نا امیدی مردم می‌شود. به نظر من، آنچه از کلاب‌هاوس آقای ظریف دیده می‌شود، نوعی سازش‌خواهی در افکار ایشان و دوستانش است.

امام خمینی (ره) به امت اسلام نشان دادند که ما ظرفیت و امکانات بالایی داریم و ملت‌های مسلمان، باهوش هستند. کار بزرگ امام راحل، بازگرداندن خودباوری بود؛ موضوعی که در سطح علمی جوانان ما دیده می‌شود. آقایان فکر می‌کردند باید ذیل نظام بین‌الملل حرکت کنند؛ اما بهترین شاخصه ما، مبارزه با ظلم و استعمار است. ما کشوری هستیم که عدالت، عزت و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی را داریم. آقای ظریف و دوستانش فرصت‌سوزی کردند؛ اما مجددا می‌گویند اگر با غربی‌ها کار کنیم، موفق هستیم. همان موقع در دولت آقای روحانی، رهبر انقلاب چند بار تأکید کردند که به غربی‌ها نباید اعتماد کرد. ما در برجام، امتیازاتی دادیم و الان باید امتیازات را بگیریم. در برجام شاهد امتیازهای اشتباه از جانب دولت بودیم. دولت تعهداتی را انجام داد؛ اما طرف مقابل چنین نکرد.

سیاست صحیح دولت آقای رئیسی در عرصه جهانی، ارتباط با کشورهای منطقه‌ای (نظیر عربستان)، چین، روسیه، آفریقا، آمریکای لاتین و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی است. ما در گذشته، منفعل و دنباله‌روی غربی‌ها بودیم؛ اما اکنون دست برتر را داریم. هر چه قدرتمندتر عمل کنیم، آن‌ها عقب‌نشینی می‌کنند. غربی‌ها به دنبال مذاکره با ما هستند؛ چراکه ما قدرتمند هستیم. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. حنای امثال آقای ظریف، دیگر رنگی ندارد. هشت سال کشور در دستان‌شان بود؛ اما کاری پیش نبردند. بهتر است عملکردشان را ارزیابی کنند و به دولت مستقر کمک کنند؛ چراکه موفقیت آقای رئیسی، سربلندی ایران است. دولت از بحران‌های ساخته و پرداخته استعمار عبور خواهد کرد و تلاش دارد تا رفاه و عزت مردم کشورمان را تأمین کند. دیپلماسی مقتدر آن‌گونه که رهبر انقلاب مطالبه دارند، می‌تواند ما را به جایگاه واقعی خود برساند. دولت قبل از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرد؛ اما امیدواریم این سیاست اقتدار که تاکنون از دولت دیده‌ایم، همچنان جریان و تداوم داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه