استاندار گیلان:

مدیون خانواده‌های شهدا هستیم

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیون خانواده‌های شهدا هستیم، گفت: نیاز به نقد و توصیه خانواده و فرزندان شهدا و جانبازان داریم زیرا این توصیه‌ها چراغ راه آینده ما خواهد بود.

مدیون خانواده‌های شهدا هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش «شکوه ایثار» آیین تجلیل از افتخارآفرینان شاهد و ایثارگر استان، اظهار کرد: شهدای گرانقدر ما برای سربلندی نظام و برای به اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و مشعل هدایت ما شدند.

وی افزود: زمانی که دشمنان به خاک مقدس ما حمله کردند، جوانان و زنان و مردان این مرز و بوم استوار ایستادند و از همه داشته‌های خود گذشتند.

استاندار گیلان تصریح کرد: پس از آن نیز دشمن قصد داشت تا اماکن دینی و مذهبی ما و کشورهای عراق و سوریه را تخریب کنند، این شهدای ما با نثار جان خود جلوی آنان را گرفتند و همه ما آرامش و امنیت امروزمان را مدیون ایثارگری‌ها و دلاوری‌های شهدای، ایثارگران و جانبازانمان هستیم.

عباسی تصریح کرد: دشمنان ما با قساوت و بی‌رحمی تمام در مقابل ما قرار گرفتند و حتی به زائران ما هم رحم نکردند و شاهد بودیم که تعدادی از زائران سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

استاندار گیلان اضافه کرد: ما نیز در برهه کنونی با افتخار اعلام می‌کنیم که میراث‌دار آرمان‌های شهدا و امام (ره) هستیم و در برابر همه دشمنان و زیاده خواهان ایستاده‌ایم و افتخار ما نیز خدمتگزاری به خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگران است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر امروز نیز شاهد درخشش فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان در عرصه‌های مختلف هستیم که با استفاده از نبوغ خود و تلاش وافر در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، عملی و ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند.

عباسی بیان کرد: استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید والامقام دوران دفاع مقدس، ۲۳ شهید مدافع حرم، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده در دنیای اسلام می‌درخشد و هم اینک نیز فرزندان آنان در میادین مختلف افتخارآفرینی می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: ما همانطور که مدیون شهدای کربلا هستیم، مدیون خانواده‌های شهدا نیز هستیم و در مقطع فعلی نیز نیاز به نقد و توصیه خانواده و فرزندان شهدا و جانبازان داریم زیرا این توصیه‌ها چراغ راه آینده ما خواهد بود.

رتبه برتر گیلان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

محمدرضا داوطلب مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همه جامعه ایثارگری در کشور و در بخشهای مختلف جایگاه بسیار مناسبی داریم و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رتبه برتر کشور را دراختیار داریم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به فعالیت سه هزار و ۱۱۷ قرآن آموز در گیلان، در گروه قرآنی نیز رتبه دوم کشور را داریم و در بخشهای دیگر نیز صاحب‌های مقام هستیم و امیداریم که درخشش فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان همچنان به افتخارآفرینی خود ادامه دهند.

مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگران گیلان بیان کرد: با وجود اینکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند، حدود سه هزار خاطره‌نگاری از خانواده شهدا در استان گیلان جمع آوری شده و تمامی گلزارهای شهدا نیز در این استان ترمیم و بهسازی شدند.

در پایان این مراسم نیز از تعدادی از نخبگان جانباز و آزاده و فرزندان شهدا و جامعه ایثارگران که در بخشهای مختلف مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی صاحب رتبه شده بودند، تجلیل و تقدیر شد.

انتهای خبر/

منبع: روابط‌عمومی استانداری گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه