مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان مطرح کرد:

صدور بیش از ۱۴۰۰ برگ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به تحقق ۱۰۴ درصدی صدور اسناد مالکیت شهری در گیلان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، هزار و ۴۱۸ برگ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان با همکاری ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

صدور بیش از ۱۴۰۰ برگ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حامد دائمی در رابطه با صدور برگ سند شهری، اظهار کرد: سهمیه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری در سال جاری هزار و ۳۶۴ برگ سند اعلام شده بود که تاکنون، هزار و ۴۱۸ برگ سند برای واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

 وی تصریح کرد: برای نخستین بار صدور سند مالکیت برای املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بر اساس ماده یکم قانون الحاق، موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن علاوه بر صدور سند مالکیت املاک، واقع در محدوده روستاهای بالای ۲۰ خانوار به بنیاد مسکن محول شد .

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه نیز همانند برنامه پنجم قانون الحاق، موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ابقا و صدور اسناد مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه دارد.

 دائمی همچنین از تهیه و بازنگری ۸۲ طرح هادی روستایی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و اظهار کرد: ۵۳۹ طرح هادی روستایی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون با اعتبار بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال تهیه و بازنگری شده است.

 وی تهیه طرح هادی برای روستاها را از وظایف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن استان این طرح‌ها در کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرند؛ طرح هادی طرحی است که در آن چگونگی استفاده از زمین‌های روستایی برای عملکردهای مختلف مانند مسکونی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی مشخص می‌شود. به‌طورکلی هدف از این طرح ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا است که در واقع در این طرح مشخص می‌شود که گسترش شهر به چه صورت و میزانی خواهد بود.

 به گفته وی این طرح به‌عنوان مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح جامع ناحیه‌ای تنظیم می‌شود به عبارتی می‌توان گفت طرح هادی یک راهبرد برای آبادانی و توسعه روستا است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در روزهای پایانی سال در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته تصویب استان طرح هادی چهار روستا (چایجان شهرستان رودسر، روستای لیس و مجموعه روستایی مهربن و شبخوس لات شهرستان سیاهکل و روستای حاجی بکنده شهرستان رشت) بررسی و تصویب شد.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه