معاون سیاسی، امنیتی استاندار گیلان:

امنیت پایدار به اقتصاد پایدار کمک می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه امنیتی مورد توجه است که پایدار باشد، گفت: امنیت پایدار، حضور پایدار و  دائمی می‌خواهد تا حفظ شود این در حالی است که امنیت پایدار به اقتصاد پایدار هم کمک می‌کند.

امنیت پایدار به اقتصاد پایدار کمک می‌کند

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمد جلایی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با تقدیر از گیلانی‌ها به جهت حماسه حضور در انتخاب سرنوشت‌ساز، اظهار کرد: حضور گیلانی‌ها در پای صندوق‌های رأی در شهرستان‌های مختلف متفاوت بود و از حضور حداکثری بیش از ۷۲ درصد در شهرستان‌ها تا حدود ۳۰ درصد در بعضی از شهرستان‌ها به ویژه مرکز استان داشته‌ایم.

 وی بیان کرد: آمار مشارکت بیش از ۴۰ تا ۴۱ درصد ثبت شده است؛ اما چون در بخش انتخابات خبرگان رهبری باید ثبت و ضبط نهایی انجام شود و آمار دقیق با جزئیات اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند، بیان کرد: حضور، حضور با اراده و حضور با بصیرت از مؤلفه‌های مهم انتخابات است.

تغییر ۸ نماینده فعلی مجلس با رأی مردم گیلان

 جلایی با اشاره به اینکه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هشت نفر از نمایندگان فعلی تغییر کردند، گفت: این یکی از ویژگی‌های انتخابات است و نشان می‌دهد مردم با این انتخاب به دنبال ایجاد تغییرات و استفاده از ظرفیت‌ها و برآورده‌شدن انتظاراتشان هستند که نشانه امیدواری این مردم است.

 وی با بیان اینکه این حضور مردم در چشم جهانیان دیده می‌شود، گفت: این حضور قدرت‌آفرینی می‌کند و امنیت ملی ایجاد می‌کند و وقتی قدرت و امنیت با هم گره خورد؛ مشکلات در عرصه‌های مختلف حل می‌شود و دشمن از شما حساب می‌برد و می‌فهمد که با این کشور نمی‌توان بازی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه اثرات نقش‌آفرینی مردم در انتخابات را در عرصه مجلس و خبرگان خواهیم دید، گفت: انتخابات به معنای خود انتخابات موضوعیت دارد، انتخابات تشریفاتی و غیرضروری نیست و اصل تصمیمی است که برای آینده خود می‌گیریم؛ زیرا دشمن ما را رصد می‌کند و وقتی ببیند قوت در انتخابات با کثرت مواجه شده است، آن مجلس با قدرت و هم‌افزایی بیشتری قدم بر می‌دارد.

اگر پشتوانه ملت نباشد همه حرکت‌ها شکست می‌خورد

 وی با تأکید بر اینکه اگر پشتوانه ملت نباشد همه حرکت‌ها شکست می‌خورد، تصریح کرد: انتخابات آغاز این تصمیمات است و قطعاً این رأی مردم مبارک خواهد بود.

 جلایی افزود: حضور مردم امنیت را پایدار می‌کند، وقتی به جامعه نگاه می‌کنید اگر امنیت نباشد هیچ چیز نیست.

امنیت پایدار، حضور پایدار می‌خواهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه امنیتی مورد توجه است که پایدار باشد، تصریح کرد: امنیت پایدار، حضور پایدار و  دائمی می‌خواهد تا حفظ شود؛ زیرا امنیت پایدار به اقتصاد پایدار هم کمک می‌کند.

 وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در رشت، گفت: چه شب‌ها و روزهایی که برای ایجاد زیرساخت‌ها و برگزاری انتخابات الکترونیک برنامه‌ریزی کردیم و دشمن هم برنامه‌هایی انجام داد برای اینکه زیرساخت‌های ما را به بزند و به فیبرهای نوری ما صدمه بزند.

مهم این است که طوری عمل شود که تحریم‌ها کم اثر شود

 جلایی با اشاره به پیامدهای حضور حداکثری مردم در خنثی‌سازی تحریم‌ها، گفت: هیچ‌وقت در هیچ عرصه جهانی تحریم‌ها برداشته نمی‌شود، زیرا دشمن تحریم را نمی‌گذارد که برطرفش کند؛ بلکه ما باید کاری کنیم که تحریم‌ها کم اثر شود، دشمن با تحریم می‌خواهد اراده ما را هدف قرار دهد؛ اما آنچه که مهم است این است که کاری کنیم تحریمی که وضع شده کم اثر شود.

اگر مردم در هر عرصه‌ای پای‌کار نباشند آن کار شکست می‌خورد

 وی با بیان اینکه بی شک اگر مردم در هر عرصه‌ای پای‌کار نباشند و آن کار را پشتیبانی نکنند آن کار شکست می‌خورد، تصریح کرد: پس این سرمایه اجتماعی مهم است و نیازهای این سرمایه اجتماعی که این گونه پای‌کار نظام و پای‌کار وطنش می‌آید باید برآورده شود و در جهت حل مشکلاتش برنامه‌ریزی شود؛ زیرا دشمن می‌خواهد مردم مأیوس شوند تا این‌گونه پای‌کار نیایند.

انتخابات در گیلان با کمترین حاشیه‌ها و حوادث رقم خورد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات در گیلان، گفت: در همین استان ما با کمترین حاشیه‌ها و با کمترین حوادث انتخابات رقم خورد و همه در کنار هم رقابت کردند و این مهم است.

 وی در پاسخ به این سئوال که علت تلاش دشمن برای این حجم تخریب و صدمه به کشور چیست، بیان کرد: دشمنان به دنبال منافع بیشتر هستند و سرزمین و جغرافیا برای‌شان مهم نیست و تا هرجا که باشد برای منافع خودشان پیش می‌روند.

 جلایی ادامه داد: آمریکا در ادوار گذشته در ۳ دوره ریاست‌جمهوری کلینتون، بوش و اوباما در همین منطقه ما ۹ میلیون انسان کشته است و این یعنی برای منافع خود هر کاری انجام می‌دهند؛ این‌ها برای رسیدن به منافعشان می‌خواهند ایران ضعیف باشد و می‌خواهند ملت ایران پای کشورشان نباشند تا خودشان بیشتر ببلعند

 وی در پایان از مردم استان گیلان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ممنون این بزرگواری مردم هستیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه