دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

شفاف‌سازی در تمام مراحل و فرایند انتخابات انجام شد

 دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه سرعت انتقال اخبار، افزایش دقت در ارسال اخبار و شفاف‌سازی در تمام مراحل و فرایند انتخابات از جمله مواردی است که مورد توجه ستاد انتخابات استان است، گفت: در این راستا حدود ۲۰۰ مصاحبه رادیویی و تلویزیونی طی ۶ ماه گذشته انجام شد.

شفاف‌سازی در تمام مراحل و فرایند انتخابات انجام شد

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به پیامدهای حضور و مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: حضور حداکثری مردم علاوه بر ناامیدی دشمنان در واقع عمل صالحی است در برابر کسانی که پیشرفت این کشور را نمی‌خواهند و همچنین گام بزرگی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب است.

 وی افزود: در دو سال اخیر که رسانه‌های بیگانه تمام تلاش خود را برای تشویق و ترغیب مردم برای عدم حضور مردم در انتخابات به کار گرفتند، مشارکت مردم علاوه بر ناامیدی دشمن، فرصت‌های جدیدی را در راستای حفظ امنیت ملی و نشاط سیاسی ایجاد خواهد کرد.

 دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ارزیابی میزان مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: بررسی‌های میدانی از ستادهای انتخاباتی و شور و شوق مردم در حوزه‌های انتخابیه و فضای مجازی و اعلام حضور احزاب و تشکل‌ها نشان‌دهنده حضور قابل قبولی از مردم در انتخابات امروز است.

 شفیعی‌ثابت به مسائل و چالش‌های فرایند انتخابات اشاره کرد و گفت: در دوره جدید با مسائل جدیدی مواجه بودیم؛ مانند قانون جدید انتخابات که تا روزهای نزدیک تشکیل ستاد، این قوانین ابلاغ و فرایندهای جدیدی افزوده می‌شد و از این میان نحوه پیش ثبت‌نام نامزدها، ماده ۸۱ مبنی بر هیئت بررسی تبلیغات انتخابات، رأی‌گیری با پنج مدرک هویتی، رأی‌گیری الکترونیکی در رشت و خمام، دوره‌های آموزش دستگاه احراز هویت برای عوامل شعب از جمله فرایندهای جدیدی بود که چالش‌های جدیدی را پیش روی مدیریت انتخابات قرار داد.

 وی با اشاره به مسئولیتش در ستاد انتخابات بیان کرد: سرعت انتقال اخبار، افزایش دقت در ارسال اخبار و شفاف‌سازی در تمام مراحل و فرایند انتخابات از جمله مواردی است که همواره مورد توجه قرار گرفت و در این راستا حدود ۲۰۰ مصاحبه رادیویی و تلویزیونی طی ۶ ماه گذشته انجام شد.

 دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان افزود: همچنین بیش از ۱۰۰ عنوان خبر ارسال شد، این اخبار به صورت دست اول و هم‌زمان برای تمام رسانه‌های مکتوب و مجازی از طریق پیام‌رسان‌ها ارسال شد و مجموعه این اقدامات نیازمند یک تعامل ویژه با تمام رسانه‌ها بود.

 وی در ادامه به شاخصه‌های یک نماینده در تراز استان گیلان اشاره و عنوان کرد: این ویژگی‌ها در دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم‌بندی می‌شود؛ در بخش عمومی طبق شاخصه‌هایی که رهبر معظم انقلاب بدان تأکید دارد اعم از بُعد رفتار فردی، سیاسی و اجتماعی، سلامت، روحیه مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، عدالت‌طلبی، ساده‌زیستی و دغدغه‌مندی است و در بخش اختصاصی نیز استان گیلان در حوزه زیست‌محیطی، زیرساخت‌ها، اشتغال، بهره‌گیری از منابع طبیعی و دریا نیازمند نمایندگانی است که در این مسائل دارای ایده و برنامه باشند.

در فرصت مناظرات انتخاباتی عیار فکری و برنامه‌ریزی نامزدها مشخص شد

 شفیعی‌ثابت ادامه داد: در فرصت مناظرات انتخاباتی که توسط صداوسیما پدید آمد، عیار فکری و برنامه‌ریزی نامزدها مشخص شد لذا مردم امروز در انتخابات ۱۱ اسفند با یک انتخاب اصلح در راستای پیگیری خواسته‌های خویش در مسیری قانونی گام برمی‌دارند.

انتخابات به نوعی تکلیف و حق ملی است

 شفیعی ثابت در پایان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، جوانان و بسیاری از نیروهای انقلابی با وجود کمبود شدید امکانات از خط مقدم نظام جمهوری اسلامی دفاع و جانفشانی کردند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همگان ترغیب مردم به مشارکت و حضور در پای صندوق‌های رأی است تا از این فرصت قانونی که نوعی تکلیف و حق ملی محسوب می‌شود، استفاده شود و زمینه پیشرفت مستمر به سوی قله اهداف نظام و انقلاب فراهم آید.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه