نماینده مردم رشت در مجلس هفتم در گفتگو با «هشت‌دی»:

نماینده باید فردی دلسوز، مؤمن و متخصص باشد

نماینده مردم رشت در مجلس هفتم با بیان اینکه آشنایی با مسائل و نیازهای مردم، شناسایی خلأهای قانونی و تلاش برای تصویب قوانین از جمله وظایف نمایندگان است، گفت: نماینده مردم باید یک فرد دلسوز، مؤمن و متخصص باشد و با تعهد و وجدان کاری از جایگاه خویش در راستای خدمتگزاری به مردم استفاده کند.

نماینده باید فردی دلسوز، مؤمن و متخصص باشد

 هاجر تحریری نیک‌صفت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به اهمیت انتخابات در عرصه حکمرانی کشور، اظهار کرد: هر کشور دارای مولفه‌های متعددی برای تولید قدرت است و به پشتوانه آن امنیت خویش را تأمین می‌کند؛ لذا در انقلاب اسلامی نیز طبق دیدگاه امام خمینی (ره) تمام توجه منعطف به مردم است و یک کشور زمانی به خودکفایی و پیشرفت می‌رسد که حمایت مردم را به همراه داشته باشد.

انتخابات با سرنوشت ملت در ارتباط است

 وی با اشاره به مشارکت در انتخابات به عنوان یک حق و تکلیف اشاره کرد و گفت: انتخابات به نوعی با سرنوشت ملت و چگونگی اداره کشور و قانون‌گذاری در ارتباط است و از طرفی این مشارکت نشان‌دهنده میزان پایبندی مردم به نظام است و اینکه چقدر در راه کمک به کشور احساس مسئولیت دارند.

ضرورت مشورت با صاحبان فکر و آشنا به مسائل روز برای انتخاب اصلح

 نماینده مردم رشت در مجلس هفتم، تصریح کرد: لازم است تمام ملت و رأی اولی‌ها ضمن مشورت با صاحبان فکر و اندیشه که آشنا به مسائل روز هستند افراد شایسته را انتخاب و رأی دهند و هم با مشارکت خویش نقشه دشمنان را در راستای مشارکت پایین و عدم اقتدار نظام با شکست مواجه کنند و ضمن دقت نظر کسانی را روانه مجلس کنند که بتوانند باعث سربلندی کشور شوند و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورند.

 تحریری نیک‌صفت ادامه داد: همه ما ساکنان یک کشتی هستیم و مقصد مشترک است؛ لذا علاوه بر خودمان نسبت به سرنوشت دیگران و آیندگان نیز مسئول هستیم.

قانون‌گذاری در رأس امور قرار دارد

 وی با بیان اینکه قانون‌گذاری در رأس امور قرار دارد، گفت: تا زمانی که قوانین خوبی وجود نداشته باشد، اجرای خوب غیرممکن است؛ لذا باید دقت و توجه داشته باشیم تا با انتخاب افراد اصلح بهترین قوانین را توسط این افراد داشته باشیم تا مجریان قانون نیز اجرای خوبی داشته باشند.

اقتدار نظام وابسته به مردم است

 نماینده مردم رشت در مجلس هفتم تصریح کرد: از آن جایی که اقتدار نظام فارغ از سایر مؤلفه‌های قدرت وابسته به مردم است، شرکت در انتخابات به نوعی یک مانور سیاسی محسوب می‌شود که چقدر مردم پای مملکت خودشان هستند به علاوه از لحاظ داخلی و خارجی حائز اهمیت و تعیین‌کننده است.

نماینده باید فردی دلسوز، مؤمن و متخصص باشد

 تحریری نیک‌صفت در ادامه به وظایف نمایندگان مجلس اشاره و عنوان کرد: آشنایی با مسائل و نیازهای مردم، شناسایی خلأهای قانونی و تلاش برای تصویب قوانین از جمله وظایف نمایندگان است که لازمه آن این است که نماینده مردم یک فرد دلسوز، مؤمن و متخصص باشد تا بتواند به شناخت کافی برسد و با تعهد و وجدان کاری از جایگاه خویش در راستای خدمتگزاری به مردم استفاده کند.

 وی افزود: قوانینی در کشور وجود دارد که اجرا می‌شود و قوانینی نیز هستند که متأسفانه به مرحله اجرا نرسیده است؛ لذا یکی از وظایف نمایندگان در وهله اول پیگیری لازم و نظارت بر قوانین اجرایی است تا به بهترین شکل اجرا شود و در مرحله بعد برطرف‌سازی موانع موجود بر سر قوانین فاقد اجرا است تا موانع و کوتاهی‌های برخی افراد را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع دهند.

نامزدهای انتخابات در زمان تبلیغات ثابت کنند چقدر با مردم صادق هستند

 نماینده مردم رشت در مجلس هفتم با اشاره به ویژگی‌های یک نماینده اصلح اظهار کرد: فارغ از تأیید صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان یک نماینده در زمان تبلیغاتش نیز باید به مردم ثابت کند که چقدر صادق و هدفمند و به فکر مردم است؛ لذا از تمام مردم خواهشمندیم که به تبلیغات افراد توجه کافی داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف یا اسراف در هزینه‌های تبلیغاتی با رأی ندادن به این‌گونه افراد، فرهنگ‌سازی کنند.

نحوه تبلیغات برخی نامزدها فقط از عهده اشخاص پولدار یا وابسته به پول و قدرت برمی‌آید

 تحریری نیک‌صفت ادامه داد: متأسفانه شیوه تبلیغات برخی نامزدها به‌گونه‌ای است که فقط از عهده اشخاص پولدار یا وابسته به پول و قدرت برمی‌آید این در حالی است که افراد شایسته، متخصص، دلسوز و متعهد که از امکانات مالی برخوردار نیستند یا به دنبال اسراف نیستند نمی‌توانند رأی بیاورند؛ چون برخی از این تبلیغات موجب جلب توجه و رأی مردم خواهد شد.

 وی تصریح کرد: لازم است نماینده‌ای را انتخاب کنیم که سالم، صالح، صادق، متخصص، متعهد و هدفش خدمت به مردم باشد.

مناصب اجتماعی در نظام اسلامی جایگاه خدمت است نه پُست و امتیاز

 نماینده مردم رشت در مجلس هفتم در پایان خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی نباید از مناصب اجتماعی به عنوان امتیاز و پست برای افراد استفاده شود در حالی که ما مسلمان هستیم و باید این جایگاه را مسئولیت بدانیم و پای این مسئولیت بایستیم و بدانیم که هم در محضر ملت و هم در محضر خداوند باید جوابگو باشیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه