فرمانده سپاه تالش در گفتگو با «هشت‌دی» مطرح کرد:

انتخابات راهی برای تحقق اراده مردم در حکمرانی

فرمانده سپاه تالش با بیان اینکه انتخابات راهی برای تحقق اراده مردم در حکمرانی و ابزار تبدیل اراده مردم در انتخاب کرسی‌های نمایندگی به شمار می‌رود، گفت: در تاریخ ۴۵ساله انقلاب اسلامی، ۴۰ دوره انتخابات برگزار شده که نشان‌دهنده کارنامه خوب نظام در اتکا به رأی مردم است.

انتخابات راهی برای تحقق اراده مردم در حکمرانی

 محمدعلی ستیزه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به اهمیت انتخابات در عرصه حکمرانی، اظهار کرد: عزم بسیج در انتخابات یک عزم تمام‌کننده است و تلاش برای افزایش مشارکت مردم در حقیقت ایستادگی در جبهه مقاومت و مبارزه با دشمنان است.

 وی بر اهمیت مشارکت در انتخابات تأکید کرد و گفت: مدل مقاومت با پیروزی انقلاب اسلامی به جهان ارائه شد؛ لذا با مشارکت در انتخابات باید الگویی برای سایرین باشیم.

 کارکرد انتخابات در تعیین سرنوشت و آینده کشور

 فرمانده سپاه تالش تصریح کرد: رأی هر یک از مردم ایران اسلامی در انتخابات پیش‌رو در حقیقت ضربه‌ای به رژیم کودک‌کش و دسیسه‌های این رژیم و حمایت‌گران آنان است به علاوه اراده مردم در حکمرانی با انتخابات محقق می‌شود و کارکرد انتخابات علاوه بر برگزیدن نمایندگان و مسئولان، تعیین سرنوشت و آینده کشور است.

 انتخابات راهی برای تحقق اراده مردم در حکمرانی

 ستیزه با بیان اینکه انتخابات راهی برای تحقق اراده مردم در حکمرانی و ابزار تبدیل اراده مردم در انتخاب کرسی‌های نمایندگی به شمار می‌رود، گفت: در تاریخ ۴۵ساله انقلاب اسلامی، ۴۰ دوره انتخابات برگزار شده است که نشان‌دهنده کارنامه خوب نظام در اتکا به رأی مردم است.

 وی با بیان اینکه انتخابات یکی از نمادهای حاکمیت مردم در نظام سیاسی است و حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات‌های گوناگون نماد رضایت آن‌ها از حاکمیت و توانایی کارگزاران در مدیریت و اداره کشور است، گفت: اقشار مختلف مردم خصوصاً رأی اولی‌ها به عنوان ثبت اولین تجربه سیاسی خود نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشور برعهده دارند؛ لذا با یک انتخاب آگاهانه خود می‌توانند در انتخاب یک فرد اصلح مؤثر باشند و از همین طریق زمینه توسعه کشور را فراهم کنند.

 فرمانده سپاه تالش با اشاره به اینکه در دیدگاه اسلام، منشأ تمامی حقوق خداوند است و تنها اوست که نظام حقوق و تکالیف را برای زندگی بشر تعریف کرده و از طریق فطرت و ارسال شریعت نبوی را در اختیار بشر قرار داده است، بیان کرد: یکی از این حقوق «حق تعیین سرنوشت» است که در نظام سیاسی اسلام به منزله یکی از ارکان مهم شکل‌گیری حکومت اسلامی محوریت دارد و از آنجا که در اسلام رأی و انتخاب ملت در عرصه نصب کارگزاران حکومت اسلامی اعتبار دارد، ملت حق دارند در انتخابات حاضر شده و به نامزد مورد علاقه خود رأی دهند و هیچ‌کس نیز نمی‌تواند مانع تحقق آن شود.

 وی افزود: به واقع آنچه در نظام‌های غربی مبتنی بر منشأ خیالی چون «قرارداد اجتماعی» شکل‌گرفته است در اسلام اساس و بنیانی محکم داشته و مستدل به آموزه‌های الهی است.

انتخابات در ایران فقط یک پدیده سیاسی نیست، بلکه مظهر اقتدار ملی است

 ستیزه با اشاره به مفهوم انتخابات از دیدگاه مقام معظم رهبری، بیان کرد: انتخابات تبلور حضور مردم برای تعیین سرنوشت است و تحقق این حق امروز از گذرگاه انتخابات عبور می‌کند که به دلیل حضور پرشور مردم در هر دوره‌ای، علاوه بر بیمه‌کردن کشور در مقابل تهدیدات دشمنان نشان از زنده‌بودن انقلاب اسلامی دارد به علاوه اینکه وسیله رشد و عزت ملی را نیز فراهم می‌کند؛ لذا مبتنی بر همین رویکرد، رهبری بیان می‌دارند که در کشور ما نیز انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست؛ بلکه مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است و حضور بیشتر مردم نشانه استحکام یک نظام است.

 وی به اهداف دشمن از کاهش مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف دشمن از کاهش مشارکت، تضعیف نظام دینی است و با مروری بر عملکرد جبهه کفر و استکبار در برابر انقلاب اسلامی پی می‌بریم که در چهار دهه گذشته دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی چه در زمینه تغییر نگرش، تغییر ساختار و براندازی آنچه در توان داشتند به میدان عمل آوردند و آخرین دسیسه وقایع سال گذشته به شمار می‌آید که از جمله تلاش‌های آنان لطمه به قوه مقننه و نهاد خبرگان بود و کاهش مشارکت مردم در انتخابات است؛ اما هوشمندی مردم ایجاب می‌کند مثل همیشه دشمن را ناکام گذاشته و با حضور پرشور خود مجلس قوی را رقم بزنند.

 فرمانده سپاه تالش در ادامه با بیان اینکه انتظارات همیشگی دشمنان ملت ایران و انقلاب جداشدن مردم از بدنه انقلاب و نظام بوده؛ لذا بخش عمده‌ای از برنامه‌های خود را بر ناامید کردن مردم متمرکز می‌کنند؛ لذا یکی از مهم‌ترین اهداف تحریم، فشار به مردم و جداکردن آنان از نظام است و این جداشدن مردم از نظام به معنای طمع دشمن و افزایش تهدید است؛ اما حضور مردم در عرصه‌های گوناگون در حمایت از نظام و رهبری دشمن را مأیوس خواهد کرد.

 ستیزه با اشاره به تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه‌دادن نظام، گفت: کاهش مشارکت در انتخابات بهانه‌ای در اختیار دشمن قرار می‌دهد که با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای کاهش مشارکت را به ناکارآمدی نظام ارتباط دهد و روی این نکته متمرکز شود که نظام نتوانسته خواسته‌های مردم را پاسخ دهد؛ اما مشارکت بالای مردم در انتخابات این حربه را از دشمن خواهد گرفت.

 فرمانده سپاه تالش در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع تجربه گذشته فراروی مردم نشان می‌دهد هر کجا مردم در صحنه همراه نظام بودند موفقیت‌هایی به‌دست‌آمده و دشمنان از دستیابی به اهدافشان ناکام ماندند؛ لذا در انتخابات پیش رو نیز مردم با اقبال خود از صندوق‌های رأی بار دیگر نقش مؤثر خود را در دفاع از نظام و انقلاب به رخ جهانیان خواهند کشید.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه