امام جمعه لاهیجان:

شهدا به دنبال دیده‌شدن نبودند

امام جمعه لاهیجان با اشاره به روحیه ایثار، از خود‌گذشتگی، پهلوانی و کمک به محرومین در شهید ابراهیم هادی، گفت: شهدا به دنبال دیده‌شدن نبودند و این تنها گوشه‌ای از معرفت فرزندان معنوی حضرت زهرا (س) است.

شهدا به دنبال دیده‌شدن نبودند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، حجت‌الاسلام سلیمانی شامگاه چهارشنبه در یادواره مردمی شهید ابراهیم هادی در تالار مرکزی رشت با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهید هادی، اظهار کرد: هیچ تبعیضی بین شهدا وجود ندارد و علت شاخص‌بودن این شهید، تقدیر الهی است که سبب برجستگی او شده است که امروز به عنوان یک الگو در بین جوانان مطرح است.

کسانی که دل در گرو انقلاب دارند «ابراهیم هادی‌ها» را تربیت کنند

وی به دو ویژگی ایمان و عمل صالح در شهید ابراهیم هادی، اشاره کرد و گفت: در رقابتی که در دنیای امروز برای تصرف قلب‌ها وجود دارد باید این فرصت را مغتنم شمرد لذا قدرت ایمانی که شهید دارد امروز جامعه بدان نیازمند است و کسانی که دل در گرو انقلاب دارند می‌توانند ابراهیم هادی‌ها تربیت کنند.

امام جمعه لاهیجان تصریح کرد: روحیه ایثار، از خود‌گذشتگی، پهلوانی، همت برای کمک به محرومین و دستگیری از افرادی که طرد شده بودند در این شهید بی‌نظیر است و این تنها گوشه‌ای از این معرفت است لذا فرزندان معنوی حضرت زهرا (س) با این معرفت جلو رفتند و به دنبال دیده‌شدن نبودند و این اخلاص مثال‌زدنی است.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های شهید هادی، بیان کرد: او در میدان کشتی به دنبال نقطه‌ ضعف حریف نبود اما امروز ما در فضای مجازی به دنبال نقطه‌ضعف از افراد هستیم لذا این معرفت او را به فتوت و جوانمردی رساند و او را به ستاره دنباله‌دار معنویت در آسمان شهادت مبدل کرده است.

وی ادامه داد: شهید ابراهیم هادی از سر سفره غیر خدا بلند شد و بر سر سفره خدا نشست و تصمیم گرفت که فقط دل به خدا بسپارد و فقط برای او کار کند.

امام جمعه لاهیجان به زاویه دید و اندیشه والای شهید هادی اشاره و عنوان کرد: کسی که چنین اندیشه معرفتی را دارا است خداوند او را عالم‌گیر می‌کند و به او جایگاه شفاعت می‌بخشد و این عرفان سن و سال نمی‌شناسد و این شهید از دوران دبیرستان به این مرحله از عرفان دست یافت.

تغییر و تحول در انتخاب اصلح است

حجت‌الاسلام سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: شهید هادی منتظر پرورش ابراهیم‌های زیادی در جامعه آخرالزمانی است لذا امروز تکلیف ما شرکت در انتخابات است و نباید بگوییم رای ما چه تاثیری دارد، مشکلات فراوان است اما برای تغییر و تحول نیاز به یک انتخاب اصلح داریم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه