امام جمعه لاهیجان مطرح کرد:

اُنس با قرآن رهایی‌بخش انسان از تنگناها

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه اُنس با قرآن انسان را امیدوار و از تنگناهای زندگی نجات می‌دهد، گفت: همه ارکان یک جامعه اعم از حکمرانی، نحوه رفتار زن و شوهر با هم و تربیت کودکان باید قرآنی شود تا بتوانیم مسیر سعادت را پیدا کنیم.

اُنس با قرآن رهایی‌بخش انسان از تنگناها

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار «هشت‌دی» با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درخصوص رسم نوروز ایرانی‌ها، اظهار کرد: ایشان این رسم را پسندیده و تایید کردند و فرمودند اینکه به بهانه نوشدن طبیعت انسان نیز امید و تازگی را در خود زنده کند امری نیکوست و انسان باید همواره در تلاش برای بهتر بندگی‌کردن باشد.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) در ایام نوروز یعنی زمانی که باید به نوشدن امید داشت، ظهور می‌کند، بیان کرد: نوروز امسال دو بهار است‌؛ بهار امیدافزایی و بهار آینده روشن و انسان می‌تواند با جان خود به استقبال بهار برود و با اراده و فکر خود روز به روز خود را به حقایق انسانی و فضائل و کرامات نزدیک‌تر کند.

امام جمعه شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان و عید نوروز با یکدیگر تناقضی ندارد، افزود: در عین دید و بازدیدهای نوروزی می‌توان حرمت‌ها را نیز حفظ کرد و این کار سختی نیست.

حجت‌الاسلام سلیمانی، تصریح کرد: مثلا در روز طبیعت که با ایام شهادت مولا علی (ع) همزمان شده می‌توان به طبیعت رفت اما حرمت حزن این ایام را نگه داشت و از حدود الهی مراقبت کرد.

الگوهای شادی اسلامی را در جامعه پیاده نکردیم

وی تصریح کرد:  اگر مردم ما فکر می‌کنند اسلام با شادی مخالف است به دلیل این است که الگوهای شادی اسلامی را در جامعه پیاده نکردیم و این قصور  به متولیان فرهنگی کشور بر می‌گردد که تعریف درستی از خنده حلال و تفریح حلال نداشتند.

اولویت اسلام شادی و تفریح است

امام جمعه لاهیجان ادامه داد: اولویت اسلام شادی و تفریح است و خدا خود را به عنوان کسی که خنده و گریه را به انسان ارزانی می‌دارد معرفی می‌کند (أَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکى‌) لذا اصل در اسلام شادی و خنده است و این موارد باید در جامعه برای مردم تبیین شود.

وی بیان کرد:  اگر جوان پای شادی مست و مشمئز کننده که قلب را می‌میراند بنشیند نمی‌تواند درکی از شادی حلال و اهل بیت (ع) داشته باشد.

امام جمعه لاهیجان عنوان کرد: در روایت آمده که مؤمن باید اهل شادی و شوخی باشد و اهل بیت (ع) نیز اهل شادی و فرح بودند اما متاسفانه این الگوها به درستی معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه انس با قرآن انسان را امیدوار کرده و از تنگناهای زندگی نجات می‌دهد، تصریح کرد: قرآنی که فقط در خانه باشد یا برای مجالس عزا شود برای انسان مؤثر نیست بلکه باید به آیات آن عمل کنیم و اگر جامعه قرآنی شود دیگر قربانی شیاطین و بلاهای آخرالزمانی نمی‌شود.

امام جمعه لاهیجان، تصریح کرد: همه ارکان یک جامعه اعم از حکمرانی، نحوه رفتار زن و شوهر با هم و تربیت کودکان باید قرآنی شود تا بتوانیم مسیر سعادت را پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان اینکه اگرچه ختم قرآن در ماه مبارک رمضان توصیه شده اما تدبر و تعقل در آن اثرگذارتر است، خاطرنشان کرد: هر قدر در ماه رمضان قرآن را با تدبر و تعقل بخوانیم؛ ولو کم، ثواب و اثر بیشتری نسبت به روخوانی صرف دارد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سالها در لنگرود الان لاهیجان امام جمعه است در دولت قبلی که منتقد بود در این دولت هم یه کم کمتر ولی باز منتقده این همه مدت تریبون رسمی و در جایگاه امام جمعه برای این الگوهای شادی اسلامی که میگه تا حالا چیکار کرده؟
در حاشیه