استاد دانشگاه در گفتگو با «هشت‌دی»:

حق انتخاب و دخالت در سرنوشت کشور نعمت بزرگی است

استاد دانشگاه جامع علمی کابردی گیلان با بیان اینکه حق انتخاب و دخالت در سرنوشت کشور نعمت بزرگی است، گفت: وابستگی حاکمیت به مردم یک امر ظاهری نیست بلکه مردم در حفظ، بقا و جهت‌دهی نظام نقش اساسی دارند.

حق انتخاب و دخالت در سرنوشت کشور نعمت بزرگی است

غلامرضا خانکشی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به فلسفه و ماهیت  انتخابات پیش رو، اظهار کرد: اهمیت این انتخاب به علت نتیجه آن است که به انتخاب‌کننده و منتخبین و تأثیر آن بر جامعه برمی‌گردد؛ چون در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که این حق انتخاب توسط قانون به آحاد ملت داده شده است تا آزادانه انتخاب و برای آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند؛ لذا از جهت عقلانی، شرعی و عرفی باید از این فرصت استفاده شود و هرکس به قدر بضاعت مشارکت داشته باشد.

 وی به قواعد یک انتخاب درست و منطقی اشاره کرد و با بیان اینکه یک انتخاب درست باید مبتنی بر خواسته و تعیین‌کننده سمت و سوی جامعه برای آینده کشور باشد، گفت: در وهله اول نیازمند ارزیابی داوطلبین، تحقیق، قابلیت و توانایی فرد برای اجرای خواسته‌های مدنظرمان باشیم به علاوه فرد مورد نظر با افکار، عقاید و نقطه‌ نظرات‌مان تطابق داشته باشد.

استاد دانشگاه جامع علمی کابردی گیلان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌پایه است، بیان کرد: وابستگی حاکمیت به مردم یک امر ظاهری نیست بلکه مردم در حفظ، بقا و جهت‌دهی نظام نقش اساسی دارند و در راستای تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه یک نظام مردم‌پایه به مشارکت مردم وابسته است، گفت: چون مردم در مبنای شکل‌گیری نظام و پیشبرد صحیح مسیر نقش دارند بدیهی است که بدخواهان و دشمنان با انقلاب و مردم ایران که ۴۵ سال پای‌کار انقلاب هستند مشکل دارند و به هر نحوی درصدد ایجاد نااُمیدی و دلزدگی در بین مردم هستند.

 خانکشی‌پور با بیان اینکه پایه‌های مشروعیت نظام وابسته به مردم است، گفت: مردم ایران کشور خود را دوست دارند و فارغ از هر گلایه و شکایتی مطالبه و همراهی می‌کنند و برای بهبود شرایط در انتخابات شرکت می‌کنند و هرگز از اصل خویش عدول نکردند و دشمنان نیز این مسئله را به خوبی می‌دانند؛ اما تقابل حق و باطل همواره پابرجاست.

خشم دشمن نشان‌دهنده حقانیت مسیر مردم ایران است

 وی با اشاره به هوشمندی و بصیرت و درک این مسئله که در چه برهه و دوره حساسی سر می‌بریم، گفت: باید در برابر خداوند که این نعمت بزرگ یعنی انتخاب و دخالت در سرنوشت کشور را به ما عطا کرده است شکرگزار باشیم و نسبت به آن نباید شانه خالی کنیم.

استاد دانشگاه جامع علمی کابردی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: در ۲۲ بهمن هر سال شاهد حضور فعال و پرشور مردم در تهران، شهرهای بزرگ و حتی در دهستان‌های کوچک هستیم که این حضور نشان‌دهنده یک الزام قطعی است که برای هر عقل بصیری قابل تشخیص است؛ لذا با یک تحلیل ساده به این درک می‌رسیم که دشمنان این ملت به شدت عصبانی هستند و این خشم نشان‌دهنده حقانیت این مسیر است که لازم است با وجود تمام مشکلات و با تمام وجود با قدرت به راه‌مان ادامه دهیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه