وزیر کشور:

امسال ۳/۵ میلیون رأی اولی داریم

وزیر کشور با اشاره به اینکه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۳ و نیم‌میلیون رأی اولی داریم، گفت: حماسه‌آفرینی مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از رسانه‌های خارجی را متعجب کرد که امیدواریم با حضور این رأی اولی‌ها نیز انتخابات پرشوری داشته باشیم.

امسال ۳/۵ میلیون رأی اولی داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» احمد وحیدی عصر امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی با استانداران و فرمانداران همه شهرستان‌های کشور در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از حماسه‌آفرینی مردم در بیش از ۱۴۰۰ شهر و ۳۵۰۰۰ هزار روستای کشور در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: آنچه در ۲۲ بهمن رخ داد، بسیاری از رسانه‌های خارجی را متعجب کرد که البته از ملت بزرگ ما این حماسه‌آفرینی‌ها و شگفتی‌سازی‌ها تعجب ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با عنایت خدا و تمهیدات اندیشیده شده در شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها، این راهپیمایی بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای برگزار شد، افزود: حضور متراکم و پرشمار مردم حتی در ارزیابی‌های محافظه‌کارانه، نشان‌دهنده ۲۰ درصد افزایش مشارکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن است، هرچند که در برخی نقاط تا ۷۰ و ۸۰ درصد افزایش هم گزارش شده است.

امسال ۳/۵ میلیون رأی اولی داریم

وزیر کشور با اشاره به اینکه جلسه امروز در خصوص آخرین ارزیابی‌ها از چگونگی کنترل وضعیت برگزاری انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۳ و نیم‌میلیون رأی اولی داریم که امیدواریم در ۱۱ اسفند هم همین اتفاق رخ دهد و تمام دشمنان و معاندانی که در تلاش هستند با یأس‌آفرینی، مردم ما را از صندوق‌های رأی دور نمایند موفقیتی کسب نکنند بلکه با حضور رأی اولی‌هایی این دوره از انتخابات که ۳ و نیم‌میلیون نفر هستند، انتخابات پرشوری داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به آمار تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان بیان کرد: با تأیید شورای نگهبان حدود ۱۵ هزار نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد که از این میان، ۷۰ درصد از داوطلبان بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.

وزیر کشور عنوان کرد: در این دوره از انتخابات هزار و ۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۰۰ پزشک، ۴۰۰ قاضی و حدود ۳۷۰ نماینده پیشین مجلس به‌عنوان داوطلب حضور دارند که با این وضعیت حماسه بزرگی را شاهد خواهیم بود.

فرصت نهایی جابه‌جایی حوزه انتخابیه تا ۲۵ بهمن است

این مقام مسئول درباره جابه‌جایی حوزه‌های انتخابیه داوطلبان افزود: داوطلبان تا ۲۵ بهمن می‌توانند درخواست خود را برای جابه‌جایی حوزه انتخابیه ثبت کنند و طی پنج روز جواب نهایی را دریافت نمایند.

وحیدی با بیان اینکه احراز هویت به‌صورت کاملاً الکترونیکی خواهد شد، ادامه داد: بر احراز هویت کاملاً الکترونیکی، فرایند رأی‌گیری در چهار حوزه آبادان، رشت، قم و ملایر نیز به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

تبلیغات پیش از موعد داوطلبان را گزارش دهید

وزیر کشور در خصوص تبلیغات پیش از موعد برخی از داوطلبان در برخی از حوزه‌های انتخابیه خاطرنشان کرد: طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان یک هفته اجازه تبلیغات دارند و قبل از آن اگر به عنوان داوطلب اقداماتی داشته باشند، تخلف خواهد بود که در این راستا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و ستادهای انتخاباتی استان‌ها امکان ثبت گزارشات مردمی درخصوص تخلفات داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه