مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

پشتوانه مردمی قوی سبب‌ساز حل مشکلات است

مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان با بیان اینکه پشتوانه مردمی قوی سبب‌ساز حل مشکلات است، گفت: مشارکت مردم همراه با انتخاب افراد متخصص منجر به سیاست‌گذاری صحیح و بالارفتن عملکرد مجلس در وضع قوانین و نظارت می‌شود.

پشتوانه مردمی قوی سبب‌ساز حل مشکلات است

 محسن پورپیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به اهمیت جایگاه انتخابات در کشور، اظهار کرد: انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما میزان نگرش جامعه نسبت به این مسئله نیاز به ریشه‌یابی دارد.

 وی افزود: با پیروزی انقلاب، ساختار نظام حاکم در معرض رأی مردم قرار گرفت که با رأی مردم به جمهوری اسلامی همراه بود؛ این یعنی پذیرش جمهوریت در کنار اسلامیت و ارزش‌های دینی به عنوان دو جز جدایی‌ناپذیر مورد قبول مردم واقع شد که اگر نقش هر کدام کم‌رنگ شود با مخاطراتی در حوزه‌های مختلف مواجه می‌شویم.

 مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مردم بر حاکمیت و ارکان نظام تأثیر مستقیم دارند؛ لذا اگر مردم به واسطه هجمه‌ها خود را از حاکمیت دور ببینند، نقش جمهوریت کم‌رنگ خواهد شد و به‌تبع جایگاه حاکمیت تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

 پورپیر با اشاره به برگزاری انتخابات در ادوار مختلف، تصریح کرد: حضور طیف‌های مختلف در حاکمیت از اوایل انقلاب تاکنون، نشان از عدم فرمایشی بودن انتخابات دارد همچنین با بررسی خط عملکرد جریانات دولت‌ها درمی‌یابیم که کدام شکل حکمرانی دولت و طیف نمایندگان، دغدغه اصلاح جامعه را دارند.

 وی ادامه داد: در سیر شکل‌گیری انتخابات قوانینی وضع شده است که شورای نگهبان بر اساس یک سری مؤلفه‌های مشخص عمل می‌کند و تأیید صلاحیت افراد به صورت گلچین نیست، به طور مثال طبیعی است کسی که برای کنکور کارشناسی ارشد ثبت‌نام می‌کند، نیازمند مدرک کارشناسی است.

 این فعال رسانه به تهدیدات موجود در این راستا اشاره و عنوان کرد: در طول سال‌های مختلف برخی مسئولین بر کرسی‌های مختلف مدیریتی وعده‌هایی دادند که عملی شده و برخی عملی نشده یا در صورت عملی‌شدن منفعت مردم را به همراه نداشته است برای مثال عقب‌ماندگی موجود در راستای رشد اقتصادی ناشی از عدم خودباوری، عدم توجه به جامعه ایرانی و توافق با ابرقدرت‌های جهان در دیدگاه نمایندگان دولت‌های گذشته است.

سیاست‌گذاری و تفکر نااُمیدانه بر مسند اجرایی مخرب است

 مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان در ادامه با بیان اینکه امید موتور محرکه جامعه است و سیاست‌گذاری و تفکر نااُمیدانه بر مسند اجرایی مخرب است، گفت: یک دهه مدیریت با اسم و شعارهای عوام‌فریبانه بر مسند اجرایی نشان از اهمیت انتخابات و تغییر سیاست به دست مردم است.

انتخاب غلط سبب‌ساز مشکلات داخلی در کشور است

 پورپیر بیان کرد: گاهی یک انتخاب غلط سبب‌ساز مشکلات داخلی در کشور خواهد شد و عدم مشارکت افراد به معنای عدم پذیرش حکومت توسط نظام بین‌الملل تلقی خواهد شد که این مسئله اقتدار نظام را خدشه‌دار می‌کند و این خدشه در سیاست خارجه و امنیت ملی اثر مستقیم خواهد داشت.

پشتوانه مردمی قوی سبب‌ساز حل مشکلات است

 وی تصریح کرد: پشتوانه مردمی قوی سبب‌ساز حل مشکلات است، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن به دنبال دوقطبی‌سازی کاذب است و به واسطه آن به دنبال درگیری داخلی یعنی سوریه‌سازی است؛ یعنی درست همان جریاناتی که کشورهای اطراف با آن دست به گریبان هستند.

 مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان در ادامه با بیان اینکه دشمن درصدد جدا کردن مردم از بدنه نظام به جای مطالبه صحیح از مجاری قانونی است، بیان کرد: این در حالی است که مشارکت مردم با تحقیق و انتخاب فرد متخصص در انتخابات منجر به سیاست‌گذاری صحیح و بالا رفتن عملکرد مجلس در وضع قوانین و نظارت می‌شود.

 وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد آشوب در کف خیابان و آسیب به زیرساخت‌ها است که نه تنها این اقدامات منجر به حل مشکلات نخواهد شد، بلکه زمینه استعمار را برای دشمنان فراهم خواهد کرد.

 پورپیر بر اهمیت تبیین در لایه‌های جامعه تأکید کرد و گفت: از متعهدین انقلابی انتظار داریم که در این مسیر لبیک بگویند و حرکت کنند و اگر این حرکت با نیت صحیح همراه باشد منتج به نتیجه خواهد شد و انتظارمان از عموم مردم این است که به یاد بیاورند چه کسانی در مشکلات و سختی‌ها همراهشان بودند و چه کسانی در راستای منافعشان برای شکست و نااُمیدی مردم هزینه کردند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه