سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

شهروندان از روشن‌کردن آتش در مراتع خودداری کنند

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ضمن هشدار احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان گفت: شهروندان و مسافران از روشن‌کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع این استان خودداری کنند.

شهروندان از روشن‌کردن آتش در مراتع خودداری کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» مازیار رضوی امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه افزایش دمای هوا و وزش باد گرم در استان را شاهد هستیم، اظهار کرد: این شرایط باعث می‌شود که احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع گیلان وجود داشته باشد.

وی ضمن درخواست از شهروندان و مسافران از روشن نکردن آتش در جنگل‌ها و مراتع گیلان گفت: شهروندان در صورت روشن‌کردن آتش، قبل از ترک محل از خاموش‌شدن آن مطمئن شوند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از شهروندان و مسافران خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از حریق در عرصه‌های طبیعی، با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴، شماره‌تلفن امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

دمای هوای گیلان افزایش می‌یابد

روابط‌عمومی اداره کل هواشناسی گیلان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و فعالیت جریانات جنوبی در منطقه است.

براین‌اساس تا پایان هفته به‌تناوب شرایط برای وزش باد جنوبی (باد گرم، گاهی شدید و خیلی شدید) به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، روند افزایش دما در بعضی نقاط جلگه‌ای و ساحلی مه، مهیا است.

برای از اواخر وقت فردا (دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه) به‌ویژه طی شب و روز سه‌شنبه وزش باد گرم گاهی شدید و خیلی شدید پیش‌بینی‌شده است.

آسمان گیلان طی این مدت صاف و آفتابی است و دمای هوای استان بین ۴ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه